عضو شورای پول و اعتبار:

موسسه اعتباری دیگری با بانک ادغام نخواهد شد

اقتصاد ایران: عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه موسسه دیگری با بانک ادغام نمی شود از انحلال قطعی موسسه توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،غلامرضا مرحبا درباره تعیین تکلیف دو موسسه اعتباری نور و توسعه و انتقادات مطرح شده درباره انتقال موسسه نور با ناترازی 40 هزار میلیارد تومانی  اعلام کرد: انحلال و ادغام دو موسسه توسعه و نور از گذشته مطرح بود و تصمیم جدیدی نبودند. در این میان موسسه توسعه، انتقال و ادغام نخواهد شد و منحل می‌شود.

تصمیم درباره سپرده‌های مردمی در فرایند انحلال، ساز و کار خاصی داشته و بنابر شرایط یا زمان داده می‌شود. در این باره نیز با بررسی چند شاخص، بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد.       

برخی موسسات با وجود زیان‌دهی، دارایی، املاک و اراضی مناسبی داشته و به بانک‌های قدرتمند منتقل می‌شوند. به همین دلیل بانک ملی برای ادغام موسسه نور انتخاب شد تا با ظرفیت در اختیار، منافع سپرده‌گذران را حفظ و در فضای سالم بانکی به سپرده گذاران نور هم خدمات ارائه کند.          

بانک ملی می‌تواند موسسه نور را نجات دهد ولی ادغام کار بسیار سختی بوده و امکان دارد در کوتاه مدت آثار سوئی برای بانک ملی داشته باشد ولی امید است مسئله حل و در بلند مدت به نفع سهامداران باشد. بانک ملی درباره دارایی‌‌های موسسه نور تصمیم می‌گیرد که فروخته شود تا بدهی‌ها را تسویه کنند اما به هرحال این اقدامات یک فرایند زمانبر و پیچیده‌ای است.      

همچنین موسسه نور کارکنان زیادی ندارد اما وقتی مسئله ادغام مطرح می‌شود، ادامه فعالیت این کارکنان هم مدیریت خواهد شد. با این حال ادغام موسسه اعتباری دیگری در دستور کار قرار ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ