آغاز بارش ها و تشکیل کمیته مقابله با سیل در ۳۱ استان

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به شمال غرب در فردا و آغاز بارش باران و برف خبر داد و کمیته مقابله با سیل در ۳۱ استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق جو آرام و پایداری مستقر بوده و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کرج، تهران، اراک و اصفهان تراکم آلاینده‌های جوی پدیده حاکم و در اردبیل و سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش دما روی می‌دهد.

بر اساس این گزارش،‌ فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، باران باران و برف، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود. در سایر مناطق واقع در شمال غرب و غرب ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و به سبب وزش باد، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بین می‌رود.

سه‌شنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش و کاهش نسبی دما، آغاز و در ارتفاعات البرز بارش برف و دریای خزر مواج می‌شود.

همچنین در بعدازظهر در خراسان رضوی و جنوبی، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید روی می‌دهد و این موج از اواخر وقت سه‌شنبه خارج می‌شود. چهارشنبه در شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق جو آرام و پایداری مستقر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب هم اعلام کرد: کمیته‌های راهبری و کنترل سیل در تمام استان های ایران برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تشکیل شده است. ایران دچار تغییر اقلیم شده و باید با این شرایط تطبیق یافت. ۱۶ دستگاه در مقوله سیلاب، تکالیفی را به عهده دارند و مدیریت سیلاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف و مربوط انجام شود. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ