بورس هنوز میراث دار دولت گذشته است؛

دولت درک کرد بورس مسئله اصلی اقتصاد است

اقتصاد ایران: وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه بازار سرمایه هنوز میراث‌دار شرایط دولت‌های گذشته بوده، مدعی شد دولت رئیسی درک کرده که بورس مسئله کل اقتصاد است !

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وزارت اقتصاد در واکنش به گزارش روزنامه تعادل با عنوان "مسکن هزار میلیاردی"، اعلام کرد: در مورد اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت برای حمایت از بورس قبلاً مسیر نادرستی وجود داشت و ایده دولت این بود دیگر صندوق صرفا منابع تزریق نکند. بر این اساس صندوق دیگر فقط پول نمی‌دهد بلکه شریک هم می‌شود و منابع صندوق از دست نمی‌رود.

موضع دولت، تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه با منابع جدید است. در کنار آن دولت به حمایت پایدار از بورس یعنی حذف قیمت‌های دستوری، منابع درون‌زا برای صندوق تثبیت، اصلاح رفتار ناظر بازار، حذف دستکاری قیمتی، شفافیت ریزداده‌ها، رفع انحصار مجوزها، اصلاح فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقای جایگاه سازمان بورس معتقد است اما بازار سرمایه هنوز میراث‌دار شرایط بوجود آمده در دولت‌های گذشته است و هنوز شرایط افرادی که از سال ۹۹ آسیب دیدند، تغییر نکرده است.

دولت درک کرده که بورس مسئله کل اقتصاد است و با تغییرات در سطح مدیریتی سامان نخواهد یافت. برای حل این مشکلات اقداماتی با تصویب سه مصوبه و اجرای آنها انجام شد.

بهمن ۱۴۰۰ نخستین مصوبه دولت در زمینه بازار سرمایه اجرا شد و چند ماه واکنش مثبت نشان داد. آبان سال ۱۴۰۱ نیز مصوبه دولت در مورد بیمه کسانی که شرایط نامناسبی داشتند، اجرا شد و بیش از نیم میلیون نفر از آن استفاده کردند. مصوبه سوم نیز اوایل سال در مورد نرخ خوراک و سوخت بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ