پیش بینی آژانس انرژی از روند تقاضای نفت درسال جاری

اقتصاد ایران: آژانس انرژی پیش بینی کرد: رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری و آینده میلادی به ۲.۳ و ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز می رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، آژانس اتمی در گزارش ماهانه اعلام کرد: برآورد از رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری به میزان ۱۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد. همچنین تقاضا برای سال میلادی آینده با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه در روز به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز برآورد شده و در مجموع ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس این گزارش، تقاضای چین برای نفت سال جاری ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۵.۴ میلیون بشکه در روز می رسد اما در سال ۲۰۲۳ به میزان یک میلیون بشکه در روز بهبود پیدا می کند.

اگرچه آمار ابتلا در چین بالا مانده اما برای بازگشایی تدریجی در سال ۲۰۲۳ مهیا می شود. برآورد برای سال ۲۰۲۲ و سال آینده به ۵۰ و ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد. همچنان که ماه های زمستان سپری می‌شود، توازن عرضه و تقاضا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کمتر شده و یک دور دیگر نزول قیمت پیش‌بینی نمی‌شود.

همچنین تولید نفت روسیه با اجرای ساز و کار سقف قیمت از سوی گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا که با هدف محدود کردن درآمدهای زمان جنگ مسکو دنبال می شود، سال میلادی آینده به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند. تولید نفت روسیه در نوامبر به میزان ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۱.۳۲ میلیون بشکه در روز رسید که تنها ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید این کشور پیش از اعزام نیروهای نظامی به اوکراین بود.

تولید نفت روسیه مکررا از پیش‌بینی‌های آژانس انرژی فراتر بود. با این حال، قیمت جهانی پایین تر و تخفیف های سنگین برای نفت روسیه به معنای آن است که درآمد مسکو به میزان ۷۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده و به ۱۵.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ