آیا می‌توان تور استانبول را به صورت چارتر خرید؟

اقتصاد ایران: استانبول بزرگترین شهر ترکیه است. این شهر با وجود این که پایتخت کشور ترکیه نیست، معروف‌ترین شهر آن ایت. شهر استانبول یا قسطنطنیه سابق از لحاظ جنبه‌های توریستی برگ برنده ترکیه در صنعت توریسم محسوب می‌شود. سالانه ده‌ها میلیون توریست به این شهر سفر می‌کنند.

اخبار شرکت ها - اما با توجه به نوسانات قیمت دلار و لیر ترکیه، قیمت تور استانبول به صورت مداوم تغییر می‌کند. یک راه مناسب برای سفر کردن به شهر استانبول با کم‌ترین هزینه، رزرو تور چارتر است. ممکن است بارها شنیده‌ باشید که بلیط هواپیما چارتر ارزان‌تر است، و واقعا هم همینطور است. با خرید بلیط چارتر می‌توانید کاهش قابل توجهی در هزینه سفر خود داشته باشید. اما معنی چارتر چیست؟ چرا بلیط چارتر ارزان‌تر است؟ تور چارتر چه نوع توری است؟ این‌ها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

چارتر چیست؟

چارتر در لغت به معنی کرایه دربست است. اما به بیان دیگر چارتر به معنای آن است که شخص، شرکت و یا دولت صندلی‌های یک هواپیما را به مدت مشخصی، مثلا برای یک هفته یا یک ماه، قبل از انجام پرواز تهران به استانبول در زمان معین شده کرایه کند و سپس به فروش آن‌ها به مردم بپردازد.

البته چارتر کردن فقط محدود به بلیط هواپیما نیست و در تک تک اجزای یک تور می‌تواند اتفاق بی‌افتد. یک شرکت می‌تواند با چارتر کردن پرواز، هتل و سایر خدمات سفر، قیمت سفر را برای مشتریان خود کاهش دهد. چارتر کردن  هم برای شرکت‌های هواپیمایی به صرفه است و هم برای مسافران. چرا که شرکت‌ها دیگر نگران پر شدن صندلی‌ها نخواهند بود و خریداران هم هزینه کمتری خواهند پرداخت.

نکات لازم به ذکر بلیط چارتر هواپیما

هر چقدر زمان تهیه بلیط‌ چارتر به تاریخ پرواز نزدیک‌تر باشد، قیمت ارزانی تری خواهد داشت. از این نوع بلیط در خصوص کلاس‌های مختلف پروازی وجود دارد که امکانات آن با بلیط‌های سیستمی‌ برابری می‌کند. بلیط‌های چارتر معمولا برای تمام سنین قیمت یکسانی دارند. این در حالی است که در بلیط‌های سیستمی‌ معمولا برای کودکان تخفیف‌هایی وجود دارد. بلیط چارتر معمولا کنسلی ندارد. بنابراین زمانی باید خریداری شود که فرد از سفر خود مطمئن باشد. در نظر داشه باشید که در دورانی که سفرهای هوایی زیادی انجام می‌شود، بلیط‌های چارتر قیمت ارزان‌تری ندارند و از آن جایی که امکان کنسلی وجود ندارد بهتر است بلیط‌های سیستمی‌ رایج را خریداری کنید.

این مطلب را هم بخوانید:تور کیش ارزان دقیقه 90 را چطور پیدا کنم

تور چارتر

شاید در ذهن خود تصور کنید که تور چارتر خیلی رایج نیست. اما اگر جست و جو کوچکی انجام دهید متوجه خواهید شد که بخش قابل توجهی از تور‌های خارجی را تورهای چارتر تشکیل می‌دهند.

زمانی که در سایت علی بابا عبارت “تور استانبول” را جستجو کنید، مجموعه‌ای از خدمات که شامل بلیط رفت، بلیط برگشت، اقامت هتل به مدت مشخص، وعده غذایی، تور داخل شهر، ترانسفر فرودگاه و ... را که به صورت یک مجموعه به نام تور فروخته می‌شوند را مشاهده خواهید کرد. این مجموعه خدمات در هر بخش مقداری ارزان‌تر از حالت معمول خواهد بود. بنابراین قیمت تور استانبول چارتر از سیستمی، به خصوص در روزهای نزدیک به پرواز، ارزان‌تر است،

هزینه تور استانبول در هنگام نگارش این مقاله، از ۱۲ میلیون تومان تا ۲۵ تومان است. این قیمت با توجه به هتل، نوع خدمات، وعده‌های غذایی و ... معین می‌شود. البته قیمت‌های پایین‌تر ممکن است به تورهای چارتر که تاریخ پرواز آن‌ها نزدیک‌تر است نیز باشد. تور‌های چارتری از ۳ روز و ۴ شب تا ۷ روز و ۸ شب متغیر است. وعده غذایی ارائه شده در تور می‌توان صرفا صبحانه باشد.

اما در برخی تورها ناهار، شام یا هر دو آن‌ها نیز برای مسافران سرو خواهد شد. برخی تورها شامل ترانسفر فرودگاهی یا گشت درون شهری است. در مجموع می‌توان گفت که تورهای چارتر شبیه دیگر تورها است. اما تفاوت آن در تاریخ نزدیک به برگزاری آن است. در حقیقت تورهای چارتر نیز می‌توانند مثل باقی تورها شامل یک سری خدمات بوده و برخی از آن‌ها را نداشته باشند.

 کلام آخر

استفاده از تورهای چارتر به شما کمک خواهد کرد که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و برای سفر به شهر مورد نظر خود هزینه کمتری بپردازید.  در حقیقت تورهای چارتر بهترین گزینه برای افرادی است که محدودیت زمانی نداشته و یا احتیاج به کاهش هزینه‌ها دارند. حتی اگر محدودیت بودجه نداشته باشید، انتخاب تور چارتر به شما این امکان می‌دهد که با هزینه مشابه مقدار بیشتری در سفر بمانید. حتی با استفاده از تور چارتر می‌توانید با هزینه مشابه در هتل بهتر و مجهزتری اقامت کنید.

اگر قصد سفر به  استانبول را دارید و به دنبال مناسب‌ترین قیمت تور استانبول می‌گردید، یک راه مناسب برای یافتن گزینه‌های متنوع تور‌های چارتر، استفاده از علی بابا است. علی بابا تمام بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف را با بهترین قیمت‌ها به شما ارائه می‌دهد.  در حقیقت تلاش علی بابا آن است که تهیه خدمات گردشگری را برای مسافران آسان نماید و به آن‌ها کمک کند تا با مناسب‌ترین قیمت، بهترین خدمات را دریافت نمایند. بنابراین پیش از سفر به سایت علی بابا سری زده و تور مورد نظر خود را با خیال راحت تهیه کنید.

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ