بانک آمریکایی:

اقتصاد روسیه قوی تر از چیزیست که انتظار می‌رفت

اقتصاد ایران: بانک جی پی مورگان چیس آمریکا در یادداشتی هشدار داد که اقتصاد روسیه بیش از حد انتظار توانسته است با تحریم های غرب مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از راشاتودی، بانک جی پی مورگان چیس آمریکا در یادداشتی به مشتریان خود که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: اقتصاد روسیه بیش از حد انتظار توانسته است با تحریم های غرب مقابله کند.

به گفته بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری ایالات متحده، نظرسنجی‌ها درباره آینده تجارت در روسیه حکایت از رکود نه چندان عمیق در این کشور دارد و بنابراین احتمال کاهش رشد برای کشورهای غربی وجود دارد.

بانک جی پی مورگان همچنین به شاخص‌های دارای بسامد بالا مانند مصرف برق و جریان‌های مالی اشاره کرد که نشان می‌دهد اقتصاد در وضعیت بهتری نسبت به پیش‌بینی قرار دارد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، تحلیلگران این بانک در یادداشت منتشر شده می‌گویند: بنابراین داده‌های موجود حداقل در حال حاضر به کاهش ناگهانی فعالیت (اقتصادی) اشاره نمی‌کند.

جی پی مورگان همچنین از پیش بینی های قبلی خود مبنی بر کاهش 35 درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه دوم و 7 درصدی برای کل سال 2022 عقب نشینی کرد و اکنون می گوید این ارقام احتمالاً بسیار کمتر نگران کننده هستند.

با این حال، این بانک خاطرنشان کرد که تأثیر تحریم‌های فعلی و بالقوه محسوس خواهد بود و اگر مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز نمی‌کرد، اقتصاد این کشور در وضعیت بسیار بهتری قرار می‌گرفت.

در یادداشت این بانک آمده است: ما پیش بینی می‌کنیم که تاثیر تحریم‌ها در فصل‌های آینده ادامه پیدا کند. بنابراین، به نظر می‌رسد که تولید ناخالص داخلی (روسیه) به طور فزاینده‌ای با یک رکود طولانی اما نه خیلی شدید مواجه شود.

روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین با محدودیت‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است که با محکومیت شدید غرب مواجه شده است.

ایالات متحده، در کنار سایر اقدامات، نفت روسیه را که یکی از کالاهای اصلی صادراتی این کشور است، تحریم کرده و این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم های بیشتر علیه این کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ