استخراج تتر با کامپیوتر بهتر است یا گوشی

اقتصاد ایران: تتر (Tether) یکی از ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است که همانند پلی میان ارزهای فیات و رمزارزها عمل می‌کند. این ارز پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در دنیا محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دلیل این محبوبیت، حمایت دلار آمریکا از رمزارز تتر است. سرمایه‌گذاری روی تتر برای معامله‌گرانی مناسب است که به دنبال یک ارز بدون نوسان هستند و نمی‌خواهند سرمایه‌شان درگیر نوسانات بازار رمزارزها شود. روش‌های متعددی برای به‌دست‌آوردن ارزهای دیجیتال وجود دارد که استخراج یکی از روش‌های محبوب این حوزه به شمار می‌رود. یکی از سؤال‌های رایج در ارتباط با تتر این است که آیا استخراج تتر امکان‌پذیر است؟ استخراج تتر با کامپیوتر بهتر است یا گوشی؟ در این مقاله ممکن بودن استخراج تتر را بررسی می‌کنیم و قصد داریم توضیحاتی درباره راه‌های به‌دست‌آوردن تتر ارائه نماییم.

از تتر چه می‌دانیم!

پیش از پرداختن به شیوه‌های استخراج تتر، بهتر است یک نگاه اجمالی به برخی از ویژگی‌های مهم تتر داشته باشیم.

  • ارز دیجیتال تتر توسط یک شرکت آمریکایی به نام آیفینکس (iFinex) ارائه شده‌است. واحد اختصاری این رمزارز «USDT» که کوتاه شده عبارت USD Tether است. به‌واسطه پشتیبانی دلار آمریکا از این رمزارز، این نام‌گذاری انجام شده است. تتر باارزش بازار 74 میلیارد دلار، سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین و اتریوم به شمار می‌آید.
  • تتر جزو ده‌ها ارز دیجیتال پایدار بازار کریپتو است که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شود. در حقیقت کاهش و افزایش قیمت تتر به‌واسطه ارزش پشتوانه آن است.
  • در امان بودن از نوسانات شدید بازار، انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به‌صورت دلار از کاربردهای مهم تتر برای معامله‌گران است.
  • قیمت تتر همیشه ثابت است زیرا به‌ازای تولید هر واحد تتر یک دلار آمریکا به ذخایر بانکی به‌عنوان پشتوانه تزریق می‌شود. به عبارتی اگر 74 میلیارد واحد USDT در بازار عرضه شده است،74 میلیارد دلار در خزانه نگهداری می‌شود تا قیمت لحظه‌ای تتر همیشه برابر 1 دلار باشد.
  • تتر به‌آسانی در صرافی‌ها قابل نقدکردن به ارزهای فیات است. برای تبدیل تتر به تومان می‌توانیم از صرفی‌های داخلی معتبر مانند نوبیتکس و تبدیل استفاده کنیم. تراکنش‌ها در این صرافی‌ها با سرعت بالا و سریع انجام می‌شوند.
  • ثابت بودن قیمت تتر باعث می‌شود که در بیشتر مواقع این ارز جایگزین دلار شود. همچنین انجام تراکنش‌ها از طریق تتر نسبت به سایر ارزها، ارزان‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد. این ویژگی از مهم‌ترین موارد کلیدی در انتقال سرمایه به‌صورت فوری است.

مزایای ارز دیجیتال تتر (USDT)


در دنیای ارزهای دیجیتال رمزارزهای بسیار زیادی وجود دارند که در کوتاه‌مدت سود خوبی را به ما می‌رسانند. این سؤال پیش می‌آید که چرا باید از یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت استفاده کنیم؟ در جواب این سؤال، 2 مورد از مهم‌ترین کاربردهای تتر را بررسی می‌کنیم.

  1. انتقال سریع، آسان و ارزان پول

زمان انجام تراکنش از طریق تتر بسیار کم‌تر از ارزهای بدون پشتوانه فیزیکی است و تنها چند دقیقه وقت می‌گیرد که این موضوع برای انتقال فوری سرمایه بسیار مفید است. ثابت بودن ارزش تتر تنها محدود به بازار رمز ارزها نیست و می‌توان با آن مشابه یک ارز فیات برخورد کرد. برای مثال، تتر در موارد بسیاری می‌تواند در مبادلات جایگزین دلار شود و به‌جای آن مورداستفاده قرار گیرد.

  1. حفظ ارزش سرمایه در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

فرض می‌کنیم که 1 بیت‌کوین به قیمت 30 هزار دلار خریداری کرده‌ایم و قصد داریم آن را در قیمت بالاتر بفروشیم. اما پس از خرید متوجه می‌شویم که روند بازار بیت‌کوین نزولی می‌شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بیت‌کوین خود را به تتر تبدیل کنیم تا ارزش سرمایه ما از خطر کاهش قیمت بیت‌کوین محافظت کنیم.

استخراج ارز دیجیتال تتر

به بیانی ساده استخراج ارز دیجیتال، تأیید تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاک‌چین و افزودن آن به دفتر کل توزیع شده است. اکثر ارزهای دیجیتال برای تولید کوین جدید از این روش استفاده می‌کنند که بیت‌کوین مشهورترین رمزارز قابل استخراج است. اما تتر جزو ارزهای دیجیتال قابل استخراج نیست و برای به‌دست‌آوردن آن روش‌های متفاوتی وجود دارد.

اکنون این سؤال پیش می‌آید که تولید تتر چگونه انجام می‌شود؟ درباره استخراج و تلید توکن تتر در فضای اینترنت ادعاهای ضدونقیضی وجود دارد. این کار دقیقاً مانند داشتن دستگاه چاپ دلار است. پس جای تعجب نیست که استخراج تتر برای کاربران امکان‌پذیر نیست. هر واحد از تتر به‌واسطه یک دلار آمریکا در بانک پشتیبانی می‌شود تا ارزش آن ثابت بماند. ایجاد توکن‌های جدید و استخراج تتر روندی متفاوت نسبت به رمزارزهای دیگر دارد. ارز دیجیتال تتر را نمی‌توان استخراج کرد زیرا سیاست این ارز تقریباً با سیاست پول‌های کاغذی یکی است و پشتوانه فیات دارد. میزان عرضه تتر نسبت به تقاضای بازار تعیین می‌شود و این عرضه برخلاف ارزهای دیجیتال قابل استخراج، محدود نیست.

نحوه تولید توکن‌های جدید تتر

عرضه توکن تتر محدود نیست و نسبت به تقاضای بازار و دوره‌های زمانی مختلف توسط شرکت «آیفینکس» تولید و وارد صرافی «بیت فینکس» می‌شود. پس از آن توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر منتقل می‌شود. به‌طورکلی تراکنش‌های تتر غیرمتمرکز هستند و در بستر شبکه بلاک‌چین‌های بزرگ انجام می‌شوند، اما توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی‌توانیم آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز بنامیم. در ازای هر واحد تتر که بازار وارد می‌شود، 1 دلار آمریکا در ذخایر بانکی ذخیره می‌شود و پشتوانه این استیبل کوین است. در هنگام نگارش این مقاله (18 می) بیش از 7 میلیارد دلار واحد USDT در بازار عرضه شده‌است و همین مقدار دلار در خزانه بانک نگه‌داری می‌شود تا قیمت تتر همان 1 دلار باقی بماند.

بهترین روش به دست آوردن رز دیجیتال تتر

همان‌طور که گفتیم، استخراج ارز دیجیتال تتر ممکن نیست و بهترین راه برای داشتن این رمزارز، خرید تتر از صرافی‌های ارز دیجیتال است. چنانچه ساکن ایران هستیم بهتر است از پلتفرم‌های داخلی  مانند صرافی تبدیل برای خرید تتر استفاده کنیم. برخی از صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند و در صورت مشاهده حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند. در حال حاضر امن‌ترین و راحت‌ترین راه برای خرید تتر استفاده از صرافی داخلی است. برای این کار در ابتدا باید در صرافی ثبت‌نام کنیم و بعد از اتمام احراز هویت، وارد بازار خرید تتر می‌شویم.

کدام کیف پول‌ها از تتر پشتیبانی می‌کنند؟

پس از خرید تتر بهترین کار انتقال آن به یک کیف پول مطمئن است. کیف پول‌های متعددی برای نگهداری از تتر وجود دارند که در ادامه بهترین آنها را معرفی می‌کنیم.

  1. کیف پول رسمی تتر (Tether Wallet) که در سایت رسمی آن موجود است.
  2. کیف پول‌های تحت وب مانند CoinPayment ،MyEtherWallet و OmniWallet
  3. کیف پول Coinomi که مخصوص سیستم‌عامل‌های اندروید و ios است.
  4. کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول ترزور (TREZOR) و لجر نانو

 جمع بندی نهایی استخراج تتر

در این مطلب به بررسی ارز دیجیتال تتر پرداختیم و نحوه به‌دست‌آوردن این ارز دیجیتال محبوب را با هم یاد گرفتیم. تتر نوعی استیبل کوین است که قیمت آن در اکثر مواقع 1 دلار آمریکا است. این مسئله باعث می‌شود که تتر ریسک ضرر و زیان معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال را کاهش دهد و سلامت دارایی‌های دیجیتال کاربران را تضمین می‌کند. باتوجه‌به تحریم کاربران ایرانی از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، امن‌ترین راه خرید تتر در ایران، استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. تبدیل یکی از بازارهای ارز دیجیتال ایرانی در زمینه خریدوفروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال است که توانسته است پلتفرمی حرفه‌ای و ایمن را ارائه نماید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ