اسمائیلی در دیار با وزیر فرهنگ لبنان

روابط فرهنگی ایران و لبنان باید گسترش یابد

اقتصاد ایران: عضر روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان در تالار وحدت تهران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،وزیر فرهنگ لبنان پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: سفر من به تهران و دیدارم با وزیر و دوستم آقای اسماعیلی سفری ثمربخش و پرنتیجه بود که در راستای سفر ایشان به بیروت و گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو ملت ایران و لبنان انجام شد.

وی همچنین درباره دیدار امروز خود با رییس جمهور گفت: در دیداری که با آقای رئیسی داشتم، در رابطه با مسائل مختلفی از جمله مشکلات و بحران‌های لبنان صحبت کردیم و آقای رییسی گفتند جمهوری اسلامی به لبنان به عنوان برادر و دوست نگاه می‌کند و برای حل بحران هایش تلاش می‌کند.
محمد وسام المرتضی ادامه داد: آقای رییسی همچنین از لبنان بخاطر مقاومتش تشکر کردند، مقاومتی که این کشور علیه دشمنان و رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری داشته است، من هم تاکید کردم لبنان پیر‌وز خواهد شد و بحران‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد.
وی همچنین درباره دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیداری که با آقای امیرعبداللهیان داشتم در رابطه با آخرین تحولات لبنان، گفتگو‌های وین و گفتگو با عربستان صحبت کردیم و مواردی را مطرح کردند و اتفاق نظر داشتیم که پیروزی ملت‌ها میسر نمی‌شود مگر با تمسک به آزادی و دور کردن رژیم‌هایی مثل رژیم صهیونیستی که نفع ما را نمی‌خواهند.
وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: همچنین آقای امیر عبداللهیان بر موضع جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و گفتند ما آمادگی داریم برای عبور از بحران‌ها به لبنان کمک کنیم.
محمد وسام المرتضی اضافه کرد:با آقای دکتر اسماعیلی هم توافق نظر داشتیم که هر دو ملت ایران و لبنان برای اینکه بتوانند پیروزی‌هایی داشته باشند باید به آزادی و احترام به تنوع قومیت‌ها تمسک کنند و همچنین مقاومت را سرلوحه قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: تلاش شد روابط فرهنگی ایران و لبنان ارتقا بیشتری پیدا کند چرا که لبنان بخشی از اسلام است که مقاومت را در پیشانی خود دارد.
محمدمهدی اسماعیلی افزود: به لحاظ تاریخی ما با لبنان اشتراکات زیادی داریم، سال‌ها پیش بزرگان لبنان و جبل العامل به ایران آمده اند و منشا خدمات بسیاری بوده اند و ما در دولت تلاش می‌کنیم مطابق علایق تاریخی روابط فرهنگی خود را پیش ببریم.
وزیر ارشاد همچنین درباره نتایج این دیدار گفت: قرار شد تفاهمنامه فرهنگی که سال‌ها پیش بین ایران و لبنان منعقد شده بود را به روز کنیم و تلاش کنیم سطح روابط فرهنگی و هنری دو کشور گسترش یابد.
وی با اشاره به سفر اسفند گذشته خود به لبنان و برگزاری هفته فرهنگی هنری در آنجا افزود: استقبال مردم بیروت از برنامه‌های هنری و فرهنگی ما در این شهر قابل توجه بود و ان شاالله این ارتباطات را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: قرار است وزیر فرهنگ لبنان به شهر‌های دیگر ایران هم سفر کند و امیدواریم مردم هر دو کشور بتوانند راه عزت و سربلندی را بیش از پیش طی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ