همه چیز در مورد بیت کوین؛ صرافی نیل

اقتصاد ایران: بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که می‌توانید مستقیماً و بدون واسطه به خرید و فروش و مبادله بپردازید؛ Satoshi Nakamoto خالق بیت کوین، در ابتدا نیاز به یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری بجای اعتماد را توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بیت کوین باتوجه به ماهیت غیرمتمرکزی که دارد، توسط هیچ دولت یا موسسه‌ی صادرکننده‌ای پشتیبانی نمی‌شود و هیچ چیز تضمین کننده ارزش آن نیست.

بیت کوین چگونه کار می‌ کند

بیت کوین بر روی یک رکورد دیجیتالی توزیع شده، به نام بلاک‌چین ساخته شده است. همان‌طور که از نام آن پیداست، بلاک چین مجموعه‌ای از داده‌های پیوندیافته است که از واحدهایی به نام بلوک تشکیل شده است که شامل اطلاعاتی درباره هر معامله، از جمله تاریخ و زمان، ارزش کل، خریدار و فروشنده و کد شناسایی منحصر به فرد برای هر مبادله است.

استیسی هریس، مشاور Pelicoin، شبکه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز ارز رمزنگاری شده، می گوید: «هنگامی که یک بلوک به زنجیره بلوک اضافه می‌شود، برای هر کسی که مایل به مشاهده آن است، قابل دسترسی می‌شود، زیرا به عنوان دفتر عمومی معاملات ارزهای رمزنگاری شده عمل می‌کند.»

بلاک چین چیست

Blockchain غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ سازمانی کنترل نمی‌شود. BuchiOkoro، مدیر عامل و بنیانگذار صرافی ارز رمزنگاری شده آفریقا می‌گوید: «این مانند Google Doc است که هر کسی می‌تواند روی آن کار کند. هیچ کس مالک آن نیست، اما هر کسی که پیوند داشته باشد می‌تواند در آن کمک کند؛ و همان‌طور که افراد مختلف آن را به روز می‌کنند، نسخه شما نیز به روز می شود.»
هرچند این ایده که هرکسی می‌تواند بلاک‌چین را ویرایش کند ممکن است خطرناک به نظر برسد، اما در واقع این امر باعث اعتماد و امنیت بیت‌کوین می‌شود. برای اینکه بلاک تراکنش به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه شود، باید توسط اکثر دارندگان بیت کوین تأیید شود و کدهای منحصر به فردی که برای شناسایی کیف پول و معاملات کاربران استفاده می‌شود باید با الگوی رمزگذاری صحیح مطابقت داشته باشند.

استخراج بیت کوین چگونه است

استخراج بیت‌کوین فرآیند افزودن معاملات جدید به بلاک‌چین بیت‌کوین است. افرادی که استخراج بیت کوین را انتخاب می‌کنند، از فرآیندی به نام اثبات کار استفاده می‌کنند.
استخراج بیت‌کوین یا همان Mining برای افرادی که در این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، جذابیت خاصی دارد، اما اول می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا اصلاً بیت کوین را استخراج می‌کنند؟

چرا بیت‌کوین را استخراج می‌کنند

باید بگوییم که در اینجا هم بحث پول در میان است، افراد زیادی بیت کوین را در سرتاسر دنیا خرید و فروش می‌کنند، افرادی بر این تصور هستند که استخراج بیت‌کوین هزینه‌ای ندارد، باتوجه به اینکه در استخراج بیت‌کوین بصورت مستقیم مبلغی برای خرید آن خرج نمی‌شود، اما استخراج کننده پول زیادی را صرف خرید ماینرها می‌کند، درواقع ماینرها همان تجهیزات استخراج بیت‌کوین هستند.

ماینر چیست

ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال، هم باعث پرپولی جیب خودشان می‌شوند و هم شبکه ارز جهانی را سرپا نگه می‌دارد، در واقع با نبود ماینر، بیت‌کوین تمام نمی‌شود ولی دیگر بیت‌کوین جدیدی تولید نخواهد شد. در این صورت هم برای استخراج بیت‌کوین، ماینر وظیفه تائید تراکنش‌ها را بر عهده دارد.

به دست آوردن بیت کوین

خرید بیت کوین از صرافی‌های رمز ارز برخی از وب‌سایت‌های بخت‌آزمایی به کاربران خود بیت کوین می‌دهند. می‌توان در قبال وجه پرداختی از کالا و خدمات، بیت کوین را بپذیریم و از این طریق بیت کوین به دست آوریم. می‌توانید از فرآیند پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین، آن را به دست آورید.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است

در پاسخ به این سؤال که آیا استخراج بیت‌کوین سودآور است یا نه؟ باید بگوییم خب اگر قرار است استخراج نشود پس هدف از خرید بیت‌کوین چیست؟ اما در هنگام خرید و فروش باید دقت داشته باشید که هنگام فروش، سودی نصیبتان شود، به همین خاطر سایت‌هایی وجود دارند که با دارا بودن ماشین حساب برای محاسبه سودآوری استخراج، کار محاسبه را برای شما آسان می‌کنند.

آیا بیت کوین در ایران قانونی می‌ باشد

درست است که بیت کوین در کشور هنوز به رسمیت شناخته نشد است، اما سرمایه‌گذاری و نگهداری از بیت‌کوین در کشور جرم هم نیست. بیت کوین در واقع زمانی جرم محسوب می‌شود که از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای جرم دیگر استفاده شود، به‌عنوان مثال پولشویی جرم است در نتیجه اگر از بیت‌کوین برای پول‌شویی یا هر فعالیت مجرمانه دیگری استفاده شود مشمول مجازات می‌باشد.

همچنین همان‌طور که گفتیم برای خرید بیت ‌کوین و همچنین استخراج آن نیاز به مجوز دارید، بنابراین اکنون امکان وارد کردن دستگاه استخراج به ایران وجود دارد ولی به گفته معاون گمرک، برای ترخیص دستگاه نیاز به اخذ مجوز از وزارت صنعت ضروری می‌باشد.

آموزش خرید بیت کوین در ایران 

خرید به‌صورت غیرحضوری از صرافی‌های آنلاین: صرافی به‌عنوان بستری به معامله‌گران معرفی‌شده و کارمزد معامله‌گری خود را می‌گیرد. خرید از افراد حقیقی به‌صورت مستقیم: برخی از سایت‌ها یا کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه مجازی، شماره تماس کاربران را در اختیار هم قرار می‌دهند و این بستر را فراهم می‌کنند تا افراد به‌صورت مستقیم با یکدیگر به معامله‌گری بپردازند. در این بین باید حواستان به سودجویان این فضا باشد. همچنین برخی از افراد خودشان ماینر دارند و بیت‌کوین را استخراج کرده و آن‌ها را به صورت حضوری می‌فروشند. این مورد را پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است که برای خریدهایتان از صرافی های مطمئن استفاده کنید تا درگیر مشکلات مختلفی نشوید.

برای خرید بیت کوین باید چه مراحلی طی شود

یک کیف پول نصب کنید: کیف پول محلی برای حفظ پول‌های دیجیتالی می‌باشد، کیف ‌پول‌های مناسب بیت ‌کوین به سه شکل عرضه می‌شوند: اولی به صورت نسخه سخت‌افزاری به صورت فلش مموری، دومی به صورت نسخه نرم‌افزاری اجرا روی دسکتاپ و موبایل و سومین روش نسخه کاغذی می‌باشد.

پیدا کردن فروشنده معتبر: برای انتخاب فروشنده معتبر، توجه داشته باشید که کنار نام فروشنده‌ها آمار تعداد معاملاتی که انجام داده‌اند، نمایش داده می‌شود، در نتیجه فروشنده‌ای را انتخاب کنید که آمار بالاتری داشته باشد و همچنین روش پرداختی آن با روش پرداختی شما یکی باشد.

جمع بندی

در این مبحث در مورد ارز دیجیتال بیت‌کوین، صحبت کردیم، لازم به ذکر است که بدانید، به‌طور کلی استخراج بیت‎‌کوین در ایران یک صنعت است و کاملاً قانونی می‌باشد، ولی باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. همچنین چون بیت‌کوین در حال حاضر عمر کمی دارد، همین امر موجب نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال می‌شود. اکثر هوادران خرید بیت‌کوین، اعتقاد دارند که این ارز در آینده جای دلار را خواهد گرفت، در صورتی تحقق یافتن این نظر، هواداران این ارز، بسیار ثروتمند خواهند شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ