نکات مهم در تولید محتوا تخصصی

اقتصاد ایران: موفقیت در دنیای دیجیتال برای یک صنعت با تولید محتوا متناسب است. البته فقط تولید محتوا مهم نیست بلکه نکته اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد تولید محتوای واجد شرایط است. زیرا برای جلب توجه کاربران و دستیابی به کاربران بیشتر، نیاز به تولید محتوا با استراتژی موثر دارید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کاربران و موتورهای جستجو به دنبال محتوای اصلی هستند. این وظیفه شماست که آنچه را که می‌خواهند به آن ها بدهید. زیرا رقابت بسیار بالایی در دنیای دیجیتال وجود دارد. اگر می‌خواهید در این رقابت رتبه بالایی داشته باشید، باید آنچه را که می‌خواهند با محتوای با کیفیت به آن ها ارائه دهید.

اگر می‌خواهید محتوای موثری تولید کنید، ترفندهای زیادی وجود دارد و فرایند تولید طولانی دارد که باید به آن ها توجه کنید. تجزیه و تحلیل مخاطبان و رقبا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، موضوع محتوا، کانال هایی که محتوای شما در آن به اشتراک گذاشته می‌شود، افزایش ترافیک وب سایت برخی از این فرایندها و ترفندها هستند. در این مرحله، نکاتی در مورد تولید محتوا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا اولین شرط حضور شما در دنیای دیجیتال است. برندهایی که محتوای دیجیتالی تولید می‌کنند، همیشه از رقبای خود پیشی می‌گیرند. حتی ویدئویی که در بستر رسانه های اجتماعی مشاهده می‌کنید، پست وبلاگ، معرفی محصول یا خدمات یا حتی توضیحات در ویدیوها محتوای دیجیتالی است. در حالی که کانال های زیادی وجود دارد، تولید محتوای اصلی و با کیفیت برای این کانال ها شما را موفق می‌کند.

محتوای دیجیتالی، رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال، پست‌های وبلاگ، محتوای روابط عمومی حوزه‌هایی هستند که بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. البته پرکاربردترین پلتفرم در میان آن‌ها شبکه های اجتماعی است. محتوای تولید شده در این پلتفرم به کاربران بیشتری می‌رسد. همچنین می‌توانید از رسانه های اجتماعی برای هدایت محتوا در وب سایت خود استفاده کنید.

نکات تولید محتوا

ایجاد محتوا آسان است، با این حال تولید یک محتوای کاربر محور کارآمد آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست. در این فرایند تولید، جلب توجه کاربران و نوشتن محتوای مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) از نکات مهم است. علاوه بر این، موضوعات، کلمات کلیدی، عناوین و توضیحاتی که برای محتوای خود تعیین می‌کنید، محتوای اصلی شما را به طور کلی ایجاد می‌کند.

هنگام تولید محتوا خود را به جای کاربران قرار دهید. دوست دارید در محتوایی که می‌خوانید شامل چه ویژگی هایی باشد؟ شما باید محتوای خود را با پاسخ دادن به تمام این سوالات خودتان آماده کنید. به عبارت دیگر، همدلی با کاربران و اینکه بتوان آن ها را از طریق خودشان مشاهده کرد، عاملی است که در تولید محتوا بیشترین کمک را به شما می‌کند.

یکی دیگر از ترفندها در تولید محتوا این است که زمان بسیار کمی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران دارید. اگر نتوانید اطلاعات مربوط به محتوای خود را در مدت کوتاهی به خوانندگان منتقل کنید، آن ها منحرف می‌شوند و ممکن است وب سایت شما را بدون علاقه به محتوای شما ترک کنند.

طول محتوا

طول محتوا یک معیار مهم است. بر اساس تحقیقات اخیر، محتوای طولانی تر در گوگل رتبه بهتری دارد. بنابراین محتوای خود را به طور معقولی طولانی نگه دارید.

 

به روزرسانی محتوا

هدف انتقال آخرین، سریع‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات به کاربر است. ربات‌های موتورهای جستجو به طور مکرر به صفحات به روز شده می‌آیند. به همین دلیل همیشه محتوای خود را به روز نگه دارید.

استفاده از تصاویر

 باید از تصاویر معتبر و زیبا استفاده شود. استفاده از تصاویر تکراری در هر سایت باعث کاهش کیفیت محتوا می‌شود. در صورت امکان، باید از تصاویر اصلی استفاده شود. بنابراین، جلب توجه کاربر بسیار آسان تر است.

کشف کلمات کلیدی

گوگل بیش از 63000 جستجو در ثانیه در هر روز دریافت می‌کند، این استدلال را تایید می‌کند که هر قسمت از محتوا باید دارای نوعی بهینه سازی کلمات کلیدی باشد تا بتواند جستجوها را پیدا کند.

به عادت های جستجوی خود فکر کنید. وقتی به دنبال چیزی خاص در موتور جستجو هستید، پلتفرم پخش ویدئو یا یکی از شبکه های اجتماعی هستید، چگونه آن را پیدا می‌کنید؟ به طور کلی، با تایپ یک کلمه کلیدی مرتبط با درخواست خود در کادر جستجو، گوگل، یاهو و بینگ می‌توانند برای تقریبا هر مقدار اطلاعاتی که احتمالا وارد می‌کنید، نتایج ایجاد کنند. این لیست طولانی همچنان ادامه دارد و نتایج براساس ارتباط و محبوبیت ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب کلمات کلیدی اکتشافی، کلمات کلیدی تنها با هدف استفاده برای کمک به کشف یک قطعه محتوا، در این قالب محتوا گنجانده شده است. اگر می‌خواهید مخاطبان هدف شما محتوای جدید شما را پیدا کنند، باید از عبارات هدف خود در تیترها، زیر تیترها و داخل متن استفاده نمایید.

با این حال، همانطور که خودتان ممکن است تجربه کرده باشید، انتخاب کلمات کلیدی هدف همیشه یکسان به نظر نمی‌رسد. به عنوان مثال، در مورد محتوای اجتماعی، این بدان معنا است که هشتگ‌هایی در قسمت کامنت‌ها یا توضیحات همراه با هر عکس یا ویدیویی که به اشتراک می‌گذارید پخش شده است. برای محتوای وب سایت، این بدان معناست که کلمات کلیدی کوتاه یا بلند را در نسخه وب خود، عناوین، پست‌های وبلاگ، مقالات و غیره وارد کنید.

البته باید دقت کنید که دچار تکرار بیش از حد این عبارات نشده و اعتدال را رعایت کنید.

انتخاب عنوان

اگر عنوان مناسب انتخاب نشود، هر چقدر هم محتوا ارزش داشته باشد، توجه افراد را به خود جلب نمی‌کند و روی آن کلیک نمی‌شود. هنگام انتخاب عنوان، به یاد داشته باشید که باید جذاب باشد. انتخاب صحیح عنوان بر CTR یعنی کلیک نیز تاثیر می‌گذارد. کلمات کلیدی باید در عنوان و زیرنویس درج شود.

قالب محتوا

مهمترین نکته هنگام نوشتن محتوا این است که خواندن آن آسان باشد. استفاده از فونت مناسب خواندن محتوا را آسان‌تر و چشم را خسته نمیکند. نوشتن مطالب در پاراگراف‌ها خواندن آن را آسان تر می‌کند. همانطور که اخیرا در پرخواننده‌ترین مطالب مشاهده کرده‌ایم، نحوه فهرست‌بندی در موبایل و دسکتاپ بسیار آسان است. ما می‌توانیم از کلمات یا جملات جسورانه برای جلب توجه به محتوایی که آماده کرده‌ایم استفاده کنیم.

اگر قسمتی از محتوا مهم‌تر از مابقی باشد، بولد کردن جمله یا جملات نکته‌دار جلب توجه می‌کند. ما می‌توانیم با خط‌ کشیدن زیر مکان‌هایی در محتوا که می‌خواهیم توجه را به آن جلب کنیم، کاربر را متوجه آن کنیم. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید قوانین نگارشی و املایی است. یکی از مهم ترین موارد در جذب افراد رعایت نکات نگارشی است.

نظرات کاربران

در صورت اظهار نظر کاربران در قسمت کامنت‌ها، محتوا به روز می‌ماند. زیرا وقتی نظرات به آن صفحه اضافه میشوند، تصور می‌شود که یک مقاله اضافی به آن صفحه اضافه کرده‌ایم. صفحاتی که نظرات زیادی دارند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند. محتوای نوشته شده برای دریافت نظرات از کاربران می‌تواند هر موضوع بحثی باشد، می‌تواند مقاله‌ای باشد که حاوی محتوایی باشد که بر افراد تأثیر بگذارد، یا می‌تواند مقاله‌ای باشد که به افراد بسیار کمک کرده است.

اندازه گیری

 ما می‌توانیم از طریق کنسول جستجوی Google و Google Analytics پارامترهای محتلف را اندازه گیری کنیم. کنسول جستجوی Google اطلاعات کاربران ورودی به وبسیات را ارائه می‌دهد. در کنسول گوگل، می‌توانید ترتیب فهرست بندی محتوا را که کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک می‌شوند، بر اساس URL تجزیه و تحلیل کنید. در Analytics، وقتی به صفحات خود بر اساس URL نگاه می‌کنید، می‌توانید مدت زمان ماندن کاربر در آن صفحه را مشاهده کنید. با بررسی محتوایی که از این ابزارهای اندازه گیری می‌نویسید، می‌توانید ارزشمند ترین آن ها را پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

 قبل از نوشتن محتوا، باید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهیم. ابزارهایی مانند Google Search، SEMrush، Searchmetrics، Ahrefs، SEOmonitor وجود دارد که می‌توانیم برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی از آن ها استفاده کنیم. مهم ترین آن ها جستجوی Google است، وقتی هر جستجویی را در گوگل انجام می‌دهیم، جستجوهای مرتبط را در پایین صفحه مشاهده می‌کنیم.  گوگل اخیرا در به روز رسانی خود، به گونه ای عمل کرده است که حجم کلمات کلیدی را در ابزار خود، به صورت گروه‌ بندی‌ نشان دهد.

تولید محتوا منحصر به فرد

محتوای منحصربه فرد شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی می‌کند. این محتوا دیدگاه خاصی را ارائه می‌دهد که بر اساس تجربه شما در سال‌های طولانی تجارت بدست آورده‌اید.

محتوای منحصر به فرد کسب‌وکار شما، شرکت شما را به عنوان رهبران، کاری که انجام می‌دهید معرفی میکند. وقتی محتوای شما به صورت انحصاری نوشته شود، کابران اینترنت محتوای شما را مناسب سوالات خود شناسایی میکنند و آنرا با دیگر کاربران به اشتراک میگذارند و به ایجاد اعتبار شما به عنوان یک تاثیرگذار کمک می‌کنند. محتوای یونیک باعث افزایش اعتماد دیگران به شما به عنوان یک متخصص می‌شود.

بنابراین، محتوای یونیک احتمال پرداخت دیگران برای محصولات یا خدمات شما را افزایش می‌دهد. تیم داخلی شما باید این محتوا را بنویسد، مخصوصا کسانی که با محصولات یا خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهید کار می‌کنند.

محتوای مقایسه محصول یا خدمات

این محتوا شامل یک موقعیت واضح از اینکه تیم شما در چه نقاطی بهترین است و چه کسی باید با شما کار کند، است. این‌ها می‌توانند به سادگی شامل بررسی مشتریان در وب سایت شما باشد، تا اثبات کیفیت محصولات یا خدمات شما را نشان دهد.

این محتوا می‌تواند توسط تیم فروش، تیم خدمات مشتری یا تیم بازاریابی شما نوشته شود. با این حال، اگر تیم بازاریابی خود را مسئول این محتوا می‌کنید، مطمئن شوید که آن ها با تیم فروش و خدمات مشتری شما همکاری نزدیکی دارند تا درک کنند که ابتدا باید روی چه موضوعاتی تمرکز کنید و چگونه پاسخ آن موضوعات را تعیین کنید.

اگر تیم یا خود شما زمان کافی را برای تولید محتوا ندارید، برای سفارش تولید محتوا تخصصی میتوانید به کسب‌وکارهای موجود در این حوزه مراجعه نمایید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ