اعتبارات ۱۳۰ همتی سفر رئیس جمهور به قزوین چگونه تخصیص یافت؟
اقتصاد ایران: ایسنا/قزوین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهوری به قزوین ترکیبی از منابع است؛ اعتبارات این سفر ۱۳۰ همت بود که ۱۲۰ همت آن برای پروژههای جدید است و ۱۰ همت نیز برای پروژههایی مانند مسکن ملی و افتتاح دو واحد تولیدی بود که در روز سفر افتتاح شدند.
علی رحمانی امروز یکشنبه ۳۰ آذر در نشست با اهالی رسانه که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور برکات زیادی برای استان داشت، در این سفر دو دسته مصوبه داشتیم. گاهی دیدگاهها درباره منابع به منابع دولتی محدود میشود، ولی واقعیت این است که منابع غیردولتی نیز جزو منابع به شمار میروند و در سفر رئیس جمهور، منابع غیردولتی مانند منابع بانکی، خیرین و مشارکت صنعت بود.
وی ادامه داد: آورده مستقیم دولتی در حوزه عمرانی ۱۴.۹۴ همت است که طی سالهای آینده، بهویژه در بازه زمانی دو ساله به طرحها تزریق میشود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: منابع جذبشده واقعی و ملموس هستند؛ برای انتقال آب طالقان به قزوین ۱۵ همت نیاز است که از طریق اداره اوقاف تأمین شده و قرارگاه خاتم نیز مجری است. ردیف مصوب انتقال آب طالقان ۳۰ درصد دولتی و بقیه غیردولتی است و تمام موارد قیدشده در تفاهمنامه کاملاً قانونی است. سازمان مدیریت و برنامهریزی نیز یکی از طرفین این تفاهمنامه است.
وی بیان کرد: برای بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، بعد از برگزاری جلسات اولیه، ۲۵۰ همت اعتبار گرفتیم و تمام ارقام در تفاهمنامه قید شده است؛ ۵۵۰ میلیارد تومان برای مرکز ترومای شهید رجایی، سه همت برای بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و ۱۶۵ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت.
رحمانی اعلام کرد: در سفر رئیس جمهوری، اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش ۲۰۲۰ میلیارد تومان، بنیاد مسکن ۲۲۰ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۳۷۱۵ میلیارد تومان، راه و شهرسازی ۴۴۰۰ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۵۰۰ میلیارد تومان، وزارت نیرو ۳۸۹۰ میلیارد تومان، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیز ۱۰۵ میلیارد تومان و راه روستایی ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای بوده است. بخشی از این اعتبارات کلی است و بعداً برایش عنوان گذاشته می شود و توزیع خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در پروژههایی نظیر راه باید معادل این مبالغ، قیر رایگان بدهیم. بنابراین تلفیق این منابع، همافزایی را بهدنبال خواهد داشت و اعداد بزرگی میتواند به آن اضافه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: مرکز دیالیز محمدزاده از محل نشاندار کردن اعتبار مالیاتی ساخته شد و استقبال از پروژههایی که در لیست نشاندار کردن قرار میگیرند، زیاد است.
وی اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور ۲۸.۴ همت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد که این تسهیلات را ۱۱ بانک عامل پرداخت خواهند کرد.
رحمانی بیان کرد: از مصوبات سفر رئیس جمهوری، ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه «قزوین - الموت - تنکابن» در نظر گرفته شده است که با تخصیص اعتبار، این پروژه در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی درباره بیمارستان هزار تختخوابی اظهار کرد: درباره بیمارستان هزار تختخوابی که با سرمایهگذاری یک بانک شامل دو بخش بیمارستانی و هتلینگ است، برای هر یک از این بخشها ۳۰ همت اعتبار پیشبینی شده است که در مجموع بانک، ۶۰ همت را برای اجرای آن پای کار آورده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین افزود: در طرح آمایش استان، محور باراجین برای استقرار صنایع دانشبنیان و درمان پیشبینی شده است. بنابراین استقرار بیمارستان هزار تختخوابی منطبق بر آمایش سرزمینی است.
وی عنوان کرد: چون سرانه تخت بیمارستانی در قزوین پایین است، تمایل ما این بود که در فاز نخست بخش بیمارستانی پروژه بیمارستان هزار تختخوابی تکمیل شود، اما سرمایهگذار تمایل دارد تا بخش هتلینگ و بیمارستانی را بهصورت همزمان پیش ببرد.
رحمانی با بیان اینکه چشمه نور یک پروژه بینالمللی است، گفت: روش پیشبرد چشمه نور، مشارکت جدی صنایع و سرمایهگذاران را میطلبد. در این پروژه شتابگر خطی در چشمه نور ساخته شده است و به قزوین منتقل خواهد شد، ولی شتابگر اصلی باید ساخته شود.
وی تأکید کرد: اولویت ما در قزوین، پروژه انتقال آب و بهداشت و درمان است؛ پروژه انتقال آب طالقان در چهار جبهه کاری پیش خواهد رفت که امیدواریم در اسرع وقت آب طالقان را به قزوین برسانیم.
بارگذاری ۸ برابری صنعت در قزوین
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین توضیح داد: بارگذاری خیلی از فعالیتها در قزوین بیش از ظرفیت استان بوده است و باید بگوییم بر اساس مطالعات آمایش، میزان بارگذاری در قزوین ۶ برابر ظرفیت زیستمحیطی قزوین بوده است که شامل کشاورزی، جمعیت و صنعت است. البته در بخش صنعت، هشت برابر استان صنعت بارگذاری شده است، برای همین برای استقرار صنایع جدید گرایش نداریم و علاقهمند به استقرار صنایع دانشبنیان، صنایع تکمیلکننده زنجیره و پارک لجستیک هستیم.
رحمانی یادآور شد: احداث فرودگاه و مترو در قزوین باید توجیه اقتصادی داشته باشند. متروی هشتگرد تجربه خوبی نبود، بنابراین اگر احداث مترو در قزوین اقتصادی باشد، سرمایهگذار آن وجود دارد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه