آینده صنعت خودروسازی اروپا برقی خواهد شد؟
اقتصاد ایران: عصر خودرو- پیشنهاد بروکسل برای لغو ضربالاجل ۲۰۳۵ برای تغییر کامل به رانندگی تمام برقی، به خودروسازان قدیمی اروپا، زمان بیشتری برای فروش خودروهای هیبریدی میدهد اما تحلیلگران و کارشناسان میگویند در طولانیمدت، خودروهای برقی، همچنان خودروهای آینده هستند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کمیسیون اروپا پس از لابیگری بخش خودروسازی منطقه، برنامههایی را برای لغو ممنوعیت موثر خودروهای احتراق داخلی تا سال 2035 منتشر کرد که به آنها کمک میکند تا در برابر رقبای چینی، بهتر رقابت کنند.
خودروهای پلاگین هیبریدی، خودروهای برقی با برد طولانی که از یک موتور احتراق داخلی کوچک برای شارژ باتری استفاده میکنند و حتی موتورهای معمولی، پس از سال 2035 قانونی باقی خواهند ماند. بروکسل همچنین دسته جدیدی از خودروهای برقی کوچک را با اعتبار اضافی برای مدلهای تولید شده در اروپا پیشنهاد داد.
فیل دان، مدیر عامل شرکت مشاوره «گرنت تورنتون» گفت: کمیسیون به صنعت خودروسازی اروپا اجازه داده است تا انتخاب کند و فرصتی برای رقابت داشته باشد.
برندهای لوکسی مانند مرسدس و بیام دبلیو، قبل از اینکه فقط خودروهای تمام برقی بفروشند، زمان بیشتری برای فروش خودروهای پلاگین هیبریدی خواهند داشت.
سال گذشته، بروکسل تعرفههایی را بر خودروهای برقی تولید چین اعمال کرد اما این اقدام برای جلوگیری از گسترش برندهایی مانند چانگان در اروپا کار چندانی انجام نداد. بیوایدی و سایر شرکتهای چینی، هیچ تعرفهای بر خودروهای پلاگین هیبریدی وارداتی ندارند و تعدادی از شرکتهای چینی، مدلهای موتور احتراقی را در بازارهایی از جمله لهستان که فروش خودروهای برقی در آن پایین است، میفروشند.
شرکت مشاورهای «آلیکس پارتنر» پیشبینی کرده بود که خودروهای تمام برقی اروپا تا سال 2035 فقط 62 درصد از فروش را تشکیل خواهند داد زیرا مطمئن نبود که این ممنوعیت قابل اجرا باشد.
نیک پارکر از شرکای این شرکت، گفت: انتظار تغییرات عمدهای در پیشبینی این شرکت مشاورهای ندارد. با این حال، گذار کندتر به خودروهای برقی به بازارها زمان میدهد تا زیرساختهای شارژ را تولید کنند که یکی از دلایل اصلی کندی استقبال از خودروهای برقی است.
بر اساس گزارش رویترز، طبق دادههای صنعتی، فروش خودروهای تمام برقی در اتحادیه اروپا تا اکتبر، 25.7 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته رشد یافت و 16.4 درصد از کل فروش را تشکیل میدهد.
این تغییر سیاست، ضربهای برای خودروسازان و تامینکنندگانی است که دهها میلیارد یورو برای طراحی خودروهای برقی و گسترش ظرفیت کارخانهها بر اساس سیاست اتحادیه اروپا که تازه در سال 2023 به قانون تبدیل شد، هزینه کردهاند اما اجازه دادن به خودروسازان سنتی برای استفاده از فناوریهای مختلف ممکن است آنها را به سمت همکاری در توسعه خودروهای برقی مقرونبهصرفه سوق دهد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه