لزوم ارائه خدمات شهری و فرهنگی مطلوب به زائران نیمه شعبان در قم
اقتصاد ایران: قم-مدیر ارتباطات و رسانه دفتر نماینده قم در مجلس گفت: اجرای هماهنگ کمیتهها، اطلاعرسانی جامع و ارائه خدمات بهینه به زائران، زمینهساز تجربهای موفق و معنوی در ایام نیمه شعبان در قم است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کلانترزاده مدیر ارتباطات و رسانه دفتر حجتالاسلام والمسلمین روانبخش نماینده قم در مجلس و مدیرکل سابق روابط عمومی شهرداری قم شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته اطلاعرسانی ستاد تسهیلات زائران ویژه ایام نیمه شعبان با تأکید بر اهمیت ساماندهی رسانهای و عملیاتی این رویداد گفت: هدف این است که تجربه سالهای گذشته و فعالیتهای کمیتههای مختلف در زمینه اطلاعرسانی، خدمات شهری و فرهنگی برای زائران بهطور دقیق و ساختاریافته مورد استفاده قرار گیرد و نیازهای فوری و بلندمدت زائران بهصورت مجزا دستهبندی شود.
وی افزود: در رویکرد امسال، باید دو لایه از نیازها مدنظر قرار گیرد، لایه اول شامل نیازهای پایهای و عملیاتی زائران مانند مسیرهای دسترسی، خدمات ترافیکی، مکانهای اسکان و مراکز بهداشتی و اطلاعرسانی است و لایه دوم شامل نیازهای فرهنگی، اجتماعی و معرفتی است که ارتقای سطح آگاهی دینی و ایجاد تجربه معنوی و نشاط اجتماعی را هدف دارد.
کلانترزاده گفت: اندیشمندان معتقدند تا زمانی که نیازهای فیزیولوژیک و امنیتی برآورده نشود، امکان رسیدن به سطح بالاتر فراهم نیست، در زمینه خدمات زائران نیز باید ابتدا خدمات اولیه فراهم شود تا افراد بتوانند تجربه معنوی و اجتماعی مطلوب داشته باشند و این دو لایه باید بهصورت همزمان و با هماهنگی کامل اجرا شوند تا امکان دستیابی به اهداف فرهنگی و رسانهای فراهم شود.
وی ادامه داد: تجربیات سالهای گذشته نشان داده است که بدون همکاری نزدیک میان کمیتهها و استفاده از ظرفیت رسانههای ملی و بینالمللی، پوشش کامل فعالیتها و خدمات زائران ممکن نیست و بنابراین پیشنهاد میشود کمیته سخنگویی بهصورت مستقل و با برنامهریزی دقیق فعالیت کند و مسئولیت اطلاعرسانی لحظهای و انتشار اخبار مرتبط با خدمات، مسیرها و برنامههای فرهنگی را بر عهده گیرد.
کلانترزاده با بیان اهمیت طراحی برنامههای رسانهای و اطلاعرسانی گفت: لازم است مسیرهای ترافیکی، مکانهای اسکان و مراکز خدماتی و فرهنگی بهصورت دقیق و با استفاده از اپلیکیشنها، نقشههای تعاملی و رسانههای مختلف اطلاعرسانی شود تا زائران بتوانند بدون سردرگمی از خدمات بهرهمند شوند، همچنین کمیته اطلاعرسانی باید بازخوردها و مشکلات را سریعاً دریافت و به مسئولان مربوطه منتقل کند تا در اسرع وقت رفع شود.
کلانترزاده با تأکید بر اهمیت هماهنگی میان نهادها گفت: تقسیم کار و تعیین مسئولیتها باید کاملاً شفاف باشدو رسانههای ملی و بینالمللی، کمیتههای فرهنگی، ترافیکی و خدمات شهری باید از هماکنون برنامههای خود را برای روزهای منتهی به نیمه شعبان و روزهای اصلی ایام شعبانیه آماده کنند تا پوشش رسانهای و ارائه خدمات بهینه باشد.
وی گفت: تجربه سالهای گذشته نشان داده است که توجه دقیق به جزئیات عملیاتی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت رسانهای، امکان ارائه خدمات شایسته و ایجاد تجربه معنوی و اجتماعی مطلوب برای زائران را فراهم میکند و برنامهریزی دقیق، اطلاعرسانی جامع و مشارکت فعال همه کمیتهها، رسانهها و نهادهای مرتبط میتواند ایام نیمه شعبان را به فرصتی ارزشمند برای ارتقای فرهنگ انتظار و جامعه مهدوی در قم تبدیل کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه