مهمترین اهداف مدیریت شهری،رضایتمندی مردم و سهولت در زندگی شهروندان
اقتصاد ایران: ایسنا/گلستان وزیر کشور گفت:رضایتمندی مردم، ارتقای سرمایه اجتماعی و سهولت در زندگی شهروندان از مهمترین اهداف مدیریت شهری است و شهرداریها در ۳۱ مرکز استان، نقشی فراتر از محدوده جغرافیایی خود دارند و میتوانند بهعنوان الگو برای سایر شهرهای استان اثرگذار باشند.
اسکندر مومنی در نشست شهرداران مراکز استانها اظهار کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی بالا در این ۳۱ شهر، اقدامات شهرداریها صرفاً به همان شهر محدود نمیشود، بلکه میتواند الهامبخش و الگوپذیر برای کل استان باشد و به بهبود عملکرد دستگاهها و افزایش رضایتمندی عمومی کمک کند.
وی افزود: در آستانه روز حملونقل، یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری، توجه ویژه به توسعه حملونقل عمومی است و این موضوع باید در اولویت نخست مدیریت شهری قرار گیرد، چراکه حملونقل عمومی نقش تعیینکنندهای در کاهش هزینه جابهجایی، بهبود کیفیت زندگی و افزایش دسترسی شهروندان دارد.
وزیر کشور با بیان اینکه نوسازی و توسعه حملونقل عمومی پاک، ایمن و ارزان ضروری است، گفت: سهم جابهجایی شهروندان از طریق سیستم حملونقل عمومی باید به ۷۰ تا ۷۵ درصد برسد و این هدفگذاری یکی از شاخصهای اساسی در مدیریت شهری به شمار میرود.
وی ادامه داد: در همین راستا، خرید و نوسازی ناوگان حملونقل در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست، با موافقت رئیسجمهور، تأمین ۲ هزار دستگاه برای سال جاری یا اوایل سال آینده پیشبینی شده که اگرچه کافی نیست، اما گام مهمی در مسیر توسعه حملونقل عمومی محسوب میشود.
مومنی با اشاره به وضعیت خطوط مترو در کشور گفت: از مجموع ۹۴۳ کیلومتر خطوط متروی مصوب، ۴۳۰ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده و ۲۷۰ کیلومتر نیز در دست اجرا است و با وجود محدودیتهای شدید بودجهای، ۳۳ میلیون دلار با پیگیری وزارت کشور و دستور مستقیم تأمین اعتبار شده تا پروژههای متروی تهران، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز و سایر شهرها به نتیجه برسد.
وی افزود: دولت برای سال ۱۴۰۴ منابع قابل توجهی به حوزه حملونقل شهری اختصاص داده و حمایت از شهرداریها در این بخش افزایش یافته است، بهگونهای که پیشبینی میشود تا سال ۱۴۰۵ حدود ۶ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان حملونقل شهری شود که ۸۰ درصد هزینه آن توسط دولت تأمین خواهد شد.
وزیر کشور با اشاره به بررسی ظرفیتهای استان گلستان در این نشست گفت: در این جلسه از دیدگاهها و تجربیات شهرداران مراکز استانها استفاده شد و تأکید اصلی بر این است که این نشستها نباید صرفاً به گفتوگو محدود شود، بلکه باید به چند موضوع مشخص همراه با مصوبه و برنامه پیگیری منجر شود.
وی تصریح کرد: خروجی هر نشست باید کاملاً روشن باشد و تصمیمات اتخاذشده پس از پایان جلسه ابلاغ و مسیر پیگیری آن در دولت و چارچوب قانون مشخص شود تا این جلسات به نتایج عملی و ملموس در مدیریت شهری منتهی شود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه