«دیبازین»؛ رویدادی برای توانمندسازی و شبکهسازی صنعت پوشاک
اقتصاد ایران: ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه الزهرا شعبه ارومیه گفت: دانشگاه الزهرا با راهاندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی «منکا» و برگزاری رویداد «دیبازین» تلاش میکند فاصله میان دانشگاه و صنعت پوشاک در آذربایجانغربی را کاهش دهد و توانمندسازی افراد و شبکهسازی متخصصان این حوزه را تقویت کند.
پریسا قربان نژاد، چهارشنبه پنجم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره برگزاری رویداد نوآوری و فناوری در حوزه نساجی و پوشاک «دیبازین» در ارومیه افزود: این رویداد تلفیقی از هنر، طراحی و فناوری است و شامل طراحی لباس، ایدههای مهندسی و کسبوکاری و ارائه راهکارهای مرتبط با تولید و پارچه میشود که به ایجاد مهارت و کارآفرینی، توسعه اقتصادی و صنعتی کمک شایانی خواهد کرد.
وی این رویداد نه تنها به رشد صنعت پوشاک استان کمک میکند، بلکه زمینه ارتقای کیفیت تولید، ایجاد فرصتهای شغلی و شکلگیری شبکههای تخصصی میان فعالان دانشگاهی و صنعتی را فراهم میکند از طرفی به رفع مشکلات حوزه نساجی و پوشاک کمک خواهد کرد.
رئیس دانشگاه الزهرا شعبه ارومیه همچنین گفت: نمایشگاه پیشنمایش آثار دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز از پنجشنبه شش آذر به مدت سه روز آغاز میشود.
قربان نژاد بااشاره به اهمیت ایجاد دانشگاههای ویژه بانوان گفت: این دانشگاهها به تحکیم بنیان خانواده کمک میکند و راه اندازی دانشگاه الزهرا در ارومیه فرصتی بی بدیل برای بانوان و دختران منطقه است.
همچنین مجری رویداد دیبازین نیز در این نشست، اعلام کرد: این رویداد با تمرکز بر شبکهسازی، حمایت از ایدههای دانشجویی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت، به تبدیل ایدههای اولیه به محصولات قابل ورود به بازار و جذب سرمایهگذار کمک میکند.
ولیزاده با اشاره به روند برگزاری این رویداد گفت: تمرکز امسال بر حمایت از دانشجویان و متخصصان دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه برای این رویداد ملی، تاکنون ۱۵۰ طرح و ایده ارسال شده است، افزود: ایدهها و طرحهای شرکتکنندگان تا ۱۴ آذر فرصت ثبت دارند و پس از داوری اولیه، منتورهای ملی به همراه تیمهای داوری کشوری دانشجویان را راهنمایی میکنند تا ایدههای خود را به مرحله دوم و ارائه در روز رویداد برسانند. داوران این رویداد از اساتید و متخصصان شناختهشده ملی و بینالمللیاند.
مجری رویداد دیبازین تأکید کرد: هدف اصلی مرکز نوآوری و رویداد دیبازین، تبدیل ایدههای اولیه به محصولاتی قابل عرضه به بازار است تا سرمایهگذاران بتوانند با اطمینان در آنها سرمایهگذاری کنند، نه صرفاً در مرحله بذری یا اولیه باشد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه گذاری و حمایت سرمایه گذاران از کارآفرینان حوزه پوشاک و نساجی گفت: سال گذشته رویداد دیبازین که در سطح منطقهای برگزار شد ۱۰ صندوق سرمایه گذاری از طرحها و ایدهها حمایت کردند.
ولیزاده بااشاره به برگزاری کارگاههای تخصصی نیز اظهار کرد: تاکنون ۱۵ کارگاه تخصصی با حضور حدود ۵۰ نفر در هر کارگاه برگزار شده و تمرکز آنها بر مهارتآموزی و آمادهسازی دانشجویان برای ورود به صنعت و کارآفرینی است.
وی همچنین از برنامهریزی برای حضور مهمانان بینالمللی از کشورهایی مانند ترکیه و مالزی در رویداد خبر داد تا تبادل تجربه و شبکهسازی گستردهتر صورت گیرد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه