خانی: موسیقیدرمانی راهکار نوین در آموزش دانشآموزان اتیسمی است
اقتصاد ایران: سنندج- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: موسیقی درمانی یک روش علمی و کاربردی در مدارس تخصصی اتیسم سنندج و فرصتی برای رشد حسی، ارتباطی و هیجانی دانشآموزان این طیف فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال خانی اظهار کرد: در مدارس تخصصی اتیسم شهرستان سنندج، دانشآموزان طیف اتیسم در فضایی حمایتی و هدفمند تحت آموزش موسیقیدرمانی قرار میگیرند تا مهارتهای حسی، ارتباطی و هیجانی خود را توسعه دهند.
وی افزود: در حال حاضر ۴۸ دانشآموز دختر و پسر در مدرسه تخصصی اتیسم پویان سنندج در دو دوره تحصیلی آمادگی و ابتدایی، در ۱۲ کلاس آموزشی نوین، از جمله موسیقیدرمانی بهرهبرداری میکنند.
وی تصریح کرد: در این کلاسها از سازهایی مانند سنتور و دف برای تسهیل یادگیری استفاده میشود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت برنامهریزی آموزشی ویژه برای دانشآموزان طیف اتیسم، گفت: موسیقیدرمانی نقش مهمی در کاهش اضطراب، افزایش تعامل چشمی و بهبود مهارتهای زبانی این کودکان دارد و این روش میتواند بهعنوان یک رویکرد مؤثر برای تقویت مهارتهای ارتباطی و اجتماعی آنان عمل کند.
خانی همچنین توضیح داد: موسیقیدرمانی یک روش نوین و علمی است که در آن کودکان میتوانند در قالب بازی و تجربه موسیقی، مهارتهای ارتباطی و اجتماعی خود را تقویت کنند و این روش در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده و تأثیرات مثبتی در پیشرفت این کودکان نشان داده است.
وی در ادامه به استفاده از سازهای ایرانی چون سنتور و دف اشاره کرد و افزود: این سازها با صداهای لطیف و ریتم منظم خود، فضایی آرامشبخش ایجاد کرده و موجب مشارکت بیشتر دانشآموزان در فعالیتهای گروهی میشود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه موسیقیدرمانی یک محیط لذتبخش و انگیزشی برای کودکان فراهم میآورد، اظهار داشت: در این فضا، کودکان میتوانند احساسات خود را ابراز کرده و از طریق صدا و حرکت، تجربهای متفاوت از ارتباط با دیگران داشته باشند.
خانی همچنین خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری، ۱۳۸ دانشآموز با اختلالات اتیسم در دورههای مختلف تحصیلی از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی مدارس استثنایی استان بهرهمند میشوند.
وی در پایان به تعداد مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان اشاره کرد و افزود: این دانشآموزان در ۱۴ مدرسه استثنایی و یک مدرسه مستقل اُتیسم در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، بر اهمیت سنجش تخصصی، آگاهسازی والدین و همکاری بین ادارات و سازمانهای مختلف تاکید کرد و گفت: هماهنگی با شبکه بهداشت و بهزیستی باعث شناسایی بهموقع این کودکان و ارائه خدمات تخصصی به آنها در مدارس استثنایی استان میشود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه