شخصیسازی آموزش و مهارتهای اجتماعی و ارتباطی دو اولویت آموزش و پرورش در مدارس استثنایی سمنان
اقتصاد ایران: ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از شخصیسازی آموزش و مهارتهای اجتماعی به عنوان اولویت این استان در مدارس استثنایی نام برد.
قاسم شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، در نشست مدیران مدارس استثنایی استان که در مجتمع آموزشی، رفاهی و فرهنگیان سمنان برگزار شد با تقدیر از زحمات مدیران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی از دیرباز پیشگام شخصیسازی آموزش بوده است و در همین راستا شخصیسازی آموزش برای زندگی باکیفیت و تقویت مهارتهای اجتماعی و ارتباطی به عنوان دو اولویت آموزش و پرورش استان در این بخش انتخاب و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به آمار دانشآموزان تحت پوشش گفت: در حال حاضر ۶۸۰ دانشآموز در مدارس استثنایی و ۲۶۰ دانشآموز در مدارس عادی (تلفیقی فراگیر) با نیازهای ویژه تحت آموزش هستند و حدود ۳۰۰ نیروی موظف و غیرموظف در ۱۱۹ کلاس درس در این حوزه خدمات ارزندهای ارائه میدهند.
شریفی بر دو اولویتهای اصلی در آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد و گفت: نخست، شخصیسازی آموزش و فرصت زندگی باکیفیت؛ ما برای هر دانشآموز با نیازهای ویژه، باید فرصت یادگیری، پیشرفت و مهمتر از همه، فرصت زندگی و زندگی با کیفیت را فراهم کنیم. این به معنای شخصیسازی آموزش است. اگر امروز دنیا به دنبال شخصیسازی آموزش با استفاده از هوش مصنوعی و تجهیزات کمکآموزشی است، ما در آموزش و پرورش استثنایی از دیرباز پیشگام این امر بودهایم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان در چهارشنبه 5 آذر، وی افزود: اولویت مهارتهای اجتماعی و ارتباطی؛ در کنار شخصیسازی آموزش و در راستای تحقق زندگی باکیفیت، در آموزش و پرورش استثنایی باید به دنبال تقویت مهارتهای اجتماعی و ارتباطی باشیم. حتی پیش از توجه به مهارتهای دانشی و ساحت علمی و فناورانه که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، باید به این مهارتها بپردازیم. مهارتهای ارتباطی، زندگی روزمره، رفتارهای اجتماعی و خودمراقبتی از اولویتهای اصلی ما هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم تا این فضای امن، حمایتی و بدون تبعیض را نه تنها برای دانشآموزان عزیز، بلکه برای همه همکاران در این مدارس نیز فراهم آوریم.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان سمنان، نیز از اجرای فرآیند تبادل تجارب و اشتراکگذاری دستاوردها میان مدیران شهرستانها و مناطق در قالب طرح "همتا" و به شیوه میزبانی و میهمانی خبر داد.
محمد کرمانی افزود: هدف از این برنامه، تحقق دقیقتر فعالیتهای تعریفشده در آموزش و پرورش استان است، که در قالب ۷۰ انتظار ارائه شدهاند. همچنین ایجاد بستری برای ارتقای کیفی فعالیتها و همسوسازی آنها با اهداف تعیینشده از دیگر اهداف این طرح آموزشی است.
وی با اشاره به نقش تجربیات موفق در شتاببخشی به اهداف و کاهش خطاهای تکراری در مدارس، اظهار کرد: تبادل دستاوردها، روشهای کارآمد، ابزارهای اجرایی و تحلیلهای میدانی در طرح "همتا"، نقشی اساسی در تقریب نگرش، گسترش بینش مشترک، تقویت توانمندی حرفهای و بهبود فرآیند تصمیمسازی ایفا میکند.
وی افزود: این رویکرد نه تنها به انتقال دانش، تجربه و مهارت میانجامد، بلکه موجب تقویت روحیه همافزایی سازمانی، ایجاد حس مسئولیت مشترک و افزایش انسجام شبکهای میان شهرستانها و مناطق خواهد شد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه