هرمزی: ۴.۵ میلیون موتورسیکلت عامل ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران است
اقتصاد ایران: معاون حملونقل شهرداری تهران گفت: در تهران حدود چهار و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد که بیش از ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران را ایجاد میکنند.
محسن هرمزی، معاون حملونقل شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، با تأکید بر اینکه اقدامات فعلی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا هرچند مؤثر است اما برای دستیابی به نتیجهای چشمگیر کافی نیست، گفت: تأثیر قابل توجه زمانی حاصل میشود که مردم، مسئولان و مجموعه مدیریت شهری بهصورت جدی به سمت استفاده از حملونقل عمومی و بهویژه حملونقل برقی حرکت کنند.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران افزود: شهرداری در این مسیر پیشرو بوده و تاکنون هم تاکسی برقی وارد ناوگان کرده و هم اتوبوسهای برقی را در دستور کار قرار داده است. این روند باید بهطور گسترده ادامه یابد تا اثرگذاری محسوس در کاهش آلودگی هوا ایجاد شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه برقیسازی ناوگان حملونقل شخصی نیز ضروری است، اظهار داشت: برای نمونه در کشور چین، شهرهایی مانند شانگهای تقریباً تمام ناوگان حملونقل عمومی خود را برقی کردهاند و در حملونقل شخصی نیز حدود ۵۸ درصد خودروها برقی شده است. همین سیاستها باعث شد پکن که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ همواره جزو آلودهترین شهرهای جهان بود، پس از ۲۰۱۶ نهتنها از فهرست آلودهترینها خارج شود، بلکه دیگر در رتبههای اول این فهرست هم قرار نگیرد.
معاون حملونقل شهرداری تهران تأکید کرد: راهکار اصلی و پایدار مقابله با آلودگی هوا، توسعه حملونقل عمومی برقی و برقیسازی خودروهای شخصی است و بدون این تغییر اساسی، نمیتوان انتظار تحول جدی در کیفیت هوای تهران داشت.
۴.۵ میلیون موتورسیکلت عامل ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران
معاون حملونقل شهرداری تهران، با اشاره به نقش مهم وسایل نقلیه شخصی در آلودگی هوای پایتخت گفت: در حال حاضر بیشترین معضل مربوط به خودروهای شخصی است و برای مدیریت این بخش، نیاز به همراهی وزارت صمت و دولت داریم تا بتوانیم روند برقیسازی خودروهای شخصی را تسریع کنیم.
وی افزود: اما مهمتر از خودروها، موضوع موتورسیکلتها ست. در تهران حدود چهار و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد که بیش از ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران را ایجاد میکنند.
هرمزی تأکید کرد: لازم است به سمت مدیریت جدی ناوگان موتورسیکلتها حرکت کنیم و برقیسازی آنها را در اولویت قرار دهیم. این کار علاوه بر کاهش چشمگیر آلودگی هوا، صرفهجویی قابل توجهی در مصرف سوخت نیز به همراه خواهد داشت.
معاون حملونقل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بدون مدیریت صحیح و برقیسازی ناوگان شخصی و موتورسیکلتها، امکان کاهش پایدار آلودگی هوا در تهران وجود نخواهد داشت.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه