معاون آموزش و پرورش فارس: مدیران مدارس نگهبان نیازهای ذهنی و روحی دانشآموزان باشند
اقتصاد ایران: ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به نقش مدیران مدارس در زمینه هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: مدیر باید نگهبان امیدها، ترسها، رویاها و نیازهای ذهنی و روحی دانشآموزان باشد.
یزدان دشتیان امروز یکشنبه دوم آذر در گردهمایی یکروزه مدیران مدارس شبانهروزی استان فارس با اشاره به اهمیت مدارس شبانهروزی، گفت: مدرسه شبانهروزی مکانی است که زندگی در آن جریان دارد و دانشآموز تنها به آموزش دروس نیاز ندارد، بلکه به امنیت، احترام، محبت، همصحبتی، همدلی و همراهی نیز نیازمند است.
وی با تأکید بر نقش تعیینکننده مدیران در تربیت و پرورش دانشآموزان مستعد اما کمبرخوردار، هدایت تحصیلی صحیح را مهمترین وظیفه آنان دانست و گفت: آینده دانشآموز با یک انتخاب اشتباه تغییر میکند، بنابراین برنامهریزی دقیق از همین امروز ضروری است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: گاهی یک لبخند، یک تشویق یا حتی یک جمله ساده میتواند زندگی یک نوجوان را متحول و او را به انسان متعهد و موفق تبدیل کند.
دشتیان با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که نظم را با مهربانی پیوند بزند و سختگیری بدون عدالت و مهربانی، اثر تربیتی ندارد، افزود: رفتار ما باید به گونهای باشد که دانشآموز احساس کند دیده میشود و مورد تکریم قرار میگیرد.
وی، اخلاقمداری را جوهره اصلی تعلیم و تربیت دانست و گفت: در کار آموزش، تنها با عدد و آمار روبهرو نیستیم بلکه با انسان سروکار داریم و رفتار ما بیشتر از گفتارمان اثر دارد. اگر دانشآموز و خانواده احساس امنیت و احترام کنند، آموزش واقعی اتفاق میافتد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، همچنین تحصیل در مدارس شبانهروزی را فرصتی بینظیر برای تمرین مسئولیتپذیری، کار گروهی، کنترل هیجان، ادب و قدرت گفتوگو برشمرد و افزود: مدیران مراکز شبانهروزی همانند پدر و مادر دانشآموزان هستند و رفتارشان الگوی دانشآموزان و تأثیرگذار در آینده آنان است.
دشتیان، هدایت تحصیلی را مهمترین بخش آموزش متوسطه دانست و با اشاره به تجربه موفق استان یزد، اظهار کرد: استان یزد در آزمون نهایی، کنکور و توسعه هنرستانها رتبههای نخست را دارد، زیرا هدایت تحصیلی در این استان تبدیل به یک فرهنگ شده است. در فارس نیز تلاش میشود هدایت تحصیلی به گفتمان اصلی تبدیل شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: جامعه به افراد متخصص، مسئولیتپذیر و توانمند نیاز دارد و خانوادهها مهمترین نگرانیشان آینده تحصیلی و شغلی فرزندانشان است؛ بنابراین باید برنامهریزی دقیق از همین امروز آغاز شود.
به گزارش ایسنا، در این گردهمایی، ۱۵۵ نفر از مدیران مدارس شبانهروزی دورههای اول و دوم متوسطه در کارگاههای مهارتآموزی و خوداتکایی، طرح و برنامههای دورههای تحصیلی، قوانین و مقررات مدارس شبانهروزی و مدیریت مثبتنگر شرکت کردند. همچنین ۶۲ نفر از سرگروههای آموزشی مدیران با راهبردها و اهداف دوره دوم متوسطه نظری، نظارت بالینی، توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان و مدیران، چالشها و راهکارهای ارتقاء نمرات کتبی نهایی و کنکور سراسری آشنا شدند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه