دولت باید مشوقهای مؤثرتری برای تقویت فعالیتهای پژوهشی در نظر بگیرد
اقتصاد ایران: زنجان- رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با تأکید بر ضرورت حمایت بیشتر از حوزه پژوهش و فناوری گفت: دولت باید مشوقهای مؤثرتری برای تقویت فعالیتهای پژوهشی در نظر بگیرد.
به گزارش خیبرنگار مهر، احسان خواصی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامههای هفته پژوهش استان گفت: دولت باید مشوقهای مؤثرتری برای تقویت فعالیتهای پژوهشی در نظر بگیرد و بخش خصوصی نیز میتواند زمینه همکاریهای کاربردی میان شرکتهای فناور و دانشگاهیان را فراهم سازد تا مسائل واقعی صنعت در قالب طرحهای پژوهشی حلوفصل شود.
وی افزود: توسعه علمی و فناوری بدون ارتباط گسترده میان پژوهشگران و صنعت ممکن نیست. به گفته او، شبکهسازی حرفهای میتواند اعتماد صنایع به توان پژوهشی داخلی را افزایش دهد و مسیر تحقق رشد پایدار علمی و اقتصادی کشور را هموار کند.
خواصی با اشاره به ضرورت آشنایی پژوهشگران و صنعت با روندهای جهانی اظهار کرد: پیشرفت زمانی رخ میدهد که ارتباطات منسجم و مؤثر میان دانشگاه و صنعت شکل بگیرد؛ ارتباطی که هم برای پژوهشگران حیاتی است و هم برای صنایع که به دنبال راهحلهای فناورانه و بومی هستند.
رئیس پارک علم و فناوری زنجان با بیان اینکه امسال تلاش شده شیوه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تغییر کند، گفت: تمرکز اصلی نمایشگاه بر ارائه محتوای تخصصی است. به همین منظور مجموعهای از کارگاهها، نشستهای آموزشی و رویدادهای مرتبط با کسبوکار در نظر گرفته شده است.
خواصی یکی از چالشهای اصلی دورههای گذشته نمایشگاه را نبود ارتباط مؤثر میان صنعت و شرکتهای فناور عنوان کرد و افزود: شرکتها معمولاً با امید جذب مشتری در نمایشگاه شرکت میکردند، اما این هدف کمتر محقق میشد و همیشه این پرسش وجود داشت که آیا زمان و هزینه صرفشده، بازده قابل قبولی داشته است یا خیر. امسال با اصلاح ساختار نمایشگاه، تلاش شده این نقیصهها برطرف شود.
وی ادامه داد: بخش مهمی از برنامههای امسال به برگزاری رویداد «Reverse Pitch» یا ارائه معکوس اختصاص دارد؛ رویدادی که در آن صنایع نیازهای خود را بهصورت مستقیم با فناوران و اساتید دانشگاه مطرح میکنند. همچنین سخنرانیهای تخصصی و ارائه توانمندیهای فناورانه نیز در دستور کار قرار دارد.
خواصی، افزود: هدف اصلی نمایشگاه هفته پژوهش، ترویج علم و آشنا کردن جامعه و تصمیمگیران با دستاوردهای فناوری است. با این حال، به دلیل تخصصی بودن نمایشگاه، بیشتر بازدیدکنندگان را اساتید، دانشجویان و فعالان فناور تشکیل میدهند و حضور عموم مردم کمتر است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه