کاهش قدرت خرید و آسیبهای اجتماعی از چالشهای اصلی جامعه کارگری همدان است
اقتصاد ایران: ایسنا/همدان مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت: کاهش قدرت خرید و آسیبهای اجتماعی از چالشهای اصلی جامعه کارگری استان است.
سرهنگ پاسدار ابوالفضل براتزاده پنجشنبه ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اهمیت و رسالت این سازمان بر تقویت روحیه انقلابی و بسیجی در جامعه کارگری، گفت: کاهش قدرت خرید و آسیبهای اجتماعی از چالشهای اصلی جامعه کارگری استان است.
براتزاده با بیان اینکه سازمان بسیج ماموریت ترویج و تقویت روحیه بسیجی و انقلابی در جامعه کارگری دارد و از طرف دیگر رفع مشکلات آنان نیز از وظایف این سازمان است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ پایگاه و ۱۲۰ حلقه صالحین در کارخانجات و واحدهای تولیدی تشکیل شده است.
وی به برگزاری اردوهای فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی، یادواره شهدا، اردوهای راهیان نور غرب کشور، مسابقات ورزشی استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: هر ساله حدود ۲۰ برنامه فرهنگی و اردو در سطح استان و شهرستانها برگزار میشود.
براتزاده اظهار کرد: در بحث کمکهای مومنانه، جامعه کارگری علیرغم سطح درآمد پایین، بیشترین کمکها را به جبهه مقاومت و غزه داشته است و در دوران دفاع مقدس نیز حضور فعال و گستردهای در جبههها داشتهاند.
وی بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در محلهای تولیدی و همکاری با معاونت اجتماعی کار تأکید کرد و گفت: همکاری و تعامل ادارات با کارگران به تقویت بنیه معنوی کارگران کمک میکند.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان افزود: در حوزه اندیشهورزی، حدود ۴۰ نخبه و مهندس در سازمان جذب شدهاند و مشکلات اصلی کارگری، از جمله کاهش قدرت خرید، آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق و نیاز به سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در ادامه به برنامههای کمک به جامعهسازی، از جمله طرح شهید کریمی و بازدیدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ تولیدی را بررسی کردهاند.
براتزاده بر اهمیت فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج تولید داخلی تأکید کرد.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان با اشاره به اینکه در بخش کارفرمایی، نیاز به سرمایهگذاری در آموزش مدیران و افزایش ظرفیت تولید است نیز گفت: به دلیل کمبود سرمایه و بهرهبرداری ناقص از ظرفیتهای موجود، آموزش مدیران، استفاده از فضای مجازی و توسعه برنامههای فرهنگی، آموزشی و حمایتی دارای اهمیت است.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه