طرح جدید کالابرگ الکترونیک در این هفته اعلام میشود
اقتصاد ایران: رئیس مرکز رفاه ایرانیان با تأکید بر حفظ قدرت خرید خانوارها و افزایش قیمتها، گفت: امیدواریم در این هفته با هماهنگی وزیر جهاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، روش نهایی جمعبندی و اعلام شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، احد رستمی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاهی ایرانیان به بررسی میزان استقبال مردم از طرحهای مختلف کالابرگ الکترونیک و ارائه یک طرح کارآمد و مورد رضایت مردم پرداخت و گفت: در حال حاضر، دغدغه اصلی، پوشش دادن افزایش قیمت کالاها از طریق افزایش اعتبار خانوارها به منظور حفظ قدرت خرید آنها است؛ روشهای مختلفی در حال بررسی است و امید است با هماهنگی با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، روش نهایی در این هفته جمعبندی و به مردم ارائه شود.
وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا با ارائه طرحهای یارانهای کارآمد، از خانوارها، به ویژه خانوارهای کمدرآمد، حمایت کند، تصریح کرد: رضایت و مشارکت مردم در اجرای طرحهای یارانهای از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در این خصوص توضیح داد: از سال ۱۴۰۲ تلاشهایی در خصوص حمایت از مردم صورت گرفت؛ در مرحله اول پیشنهاد تبدیل یارانه نقدی به یارانه اعتباری داده شد که تنها ۵۰۷ هزار خانواده از آن استقبال کردند؛ سپس مرحله بعدی پیشنهاد افزایش ۸۰ هزار تومانی اعتبار داده شد که مورد استقبال مردم قرار نگرفت.
رستمی تاکید کرد: در مراحل بعدی با افزایش اعتبار به ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و افزایش جامعه هدف به ۷ دهک، استقبال چندانی از طرح صورت نگرفت. در نهایت در دولت سیزدهم این طرح کنار گذاشته شد و به سمت اجرای طرح فجرانه رفتند.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاهی ایرانیان توضیح داد: در ادامه «طرح فجرانه» جایگزین طرحهای قبلی شد و برای ۱۱ قلم کالای اساسی (به قیمت ۷۷۰ هزار تومان) ۲۲۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شد و خانوادهها میتوانستند با ۵۵۰ هزار تومان آورده، این سبد کالا را خریداری کنند.
وی افزود: این طرح در سه مرحله اجرا شد که میزان مشارکت در مراحل مختلف به ترتیب ۱۷ میلیون، ۱۵ میلیون و ۱۲ میلیون خانوار بود.
رستمی تاکید کرد: در ادامه طرحی از اسفند ۱۴۰۳ آغاز شد که اعتبار را به صورت مستقیم به خانوارها اختصاص داد. برای ۳ دهک اول ۵۰۰ هزار تومان و برای دهکهای بعدی ۳۵۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شد. آورده خانوارها در این مرحله حذف شد.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاهی ایرانیان تاکید کرد: نظرسنجیهای انجام شده نشان داد که این طرح رضایت مردم را جلب کرده و میزان مشارکت از ۸۸ درصد در مرحله اول به ۹۶ درصد در مرحله دوم و حدود ۹۵ درصد در مراحل سوم و چهارم رسیده است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه