استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی برای پیشبرد اهداف توسعه تجارت تراکتورسازی ایران
اقتصاد ایران: ایسنا/آذربایجان شرقی قائممقام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سالهاست تراکتور به عنوان محصول صنعتی ایران در بازار بسیاری از کشورها خودنمایی میکند که این موضوع باعث افتخار برای تک تک ایرانیان بوده و سازمان توسعه تجارت آمادگی و همراهی کامل برای پیشبرد اهداف توسعه تجارت تراکتور سازی ایران با استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی را دارد.
فرزاد پیلتن در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به همراه ۲۱ نفر از رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان افزود: سالهاست تراکتور به عنوان محصول صنعتی ایران در بازار بسیاری از کشورها خودنمایی می کند که این موضوع باعث افتخار برای تک تک ایرانیان است.
وی تاکید کرد: رایزنان اقتصادی می توانند در زمینه سازی و توسعه ارتباط با ذینفعان بازار صنعت تراکتور موثر واقعه شوند و ریل گذاری این اهداف را با نگاه علمی و تخصصی پیش ببرند.
پیلتن از ژنراتورهای تولید تراکتور به عنوان مصادیق اقتصادی که میتواند ارز آوری کشور را تقویت کند نام برد و اظهار کرد: این محصول باتوجه به کمبود برق در کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان جایگاه ویژه ای دارد که در کنار این محصول کامیونت، کشنده، خودروهای آتش نشانی، ادوات و ... نیز از محصولات تولیدی تراکتورسازی زمینه صادرات و گسترش بازار را دارند.
وضع تعرفه های خارج از عرف برای تراکتورهای ایرانی
مصطفی وحیدزاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از صادرات این گروه گفت: در حال حاضر علی رغم تمامی موانع تحریمی حاکم بر سر صادرات تراکتور به عنوان تولیدکننده ای که مستقیما در لیست تحریمی آمریکار قرار دارد، صادرات تراکتور به ۲۵ کشور دنیا با ارزآوری سالانه بیش از ۶۰ میلیون دلار انجام می شود.
وی ضمن یادآوری توفیقات صادرات این گروه به عنوان مدال آور صادرات کشور و صادرکننده نمونه و ... اظهار کرد: تراز تجاری تراکتورسازی همیشه بر پاشنه مثبت می چرخیده و ایجاد دو خط تولید جدید در کنار توسعه بازارهای صادراتی حتی تا کشور چین نیز در برنامه تراکتورسازان قرار دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت تراکتورسازی ایران در روز چهارشنبه ۲۱ آبان، وی اظهار کرد: حضور تراکتورهای تولیدی ایران در کشورهای هدف بسیاری از برندهای معروف جهانی را تهدید می کند، تاجایی که اخیرا برای تراکتورهای ایرانی که ۷۰ درصد بازار یکی از کشورهای با وسعت کشاورزی بالا را در اختیار داشت تعرفه های بالایی وضع کردند تا مانع گسترش این محصول در بازار کشور مقصد شوند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه