چالشهای تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی
اقتصاد ایران: مشاور حقوقی سازمان نظامپزشکی کشور به تشریح چالشهای موجود در زمینه تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی پرداخت و بر لزوم افزایش نظارت و آگاهیبخشی به مردم تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیحالله واحدی، مشاور حقوقی سازمان نظامپزشکی کشور، به سوالاتی در مورد تبلیغات جراحی زیبایی جعلی و فتوشاپ در فضای مجازی پاسخ داد و با اشاره به قوانین موجود در این زمینه، از جمله قانون تجارت الکترونیک و قانون ممنوعیت تبلیغ کالاها و خدمات آسیبزا، بر لزوم افزایش نظارت و برخورد مؤثر با متخلفان تأکید کرد.
واحدی معتقد است که عدم آگاهی مردم و مرتکبین این جرایم، به همراه عدم نظارت و برخورد مؤثر، از عوامل اصلی ادامه این مشکل هستند.
وی به وجود سامانههای گزارشدهی مانند سامانه ۱۹۰ اشاره کرد که مردم میتوانند از طریق آن تبلیغات مشکوک را گزارش دهند. همچنین، سازمان نظامپزشکی سامانهای برای رصد و برخورد با تخلفات اعضای خود دارد.
مشاور حقوقی سازمان نظامپزشکی کشور با اذعان به کمبود نیروی انسانی کافی برای نظارت بر فضای مجازی، افزایش آن را دشوار دانست و به مردم توصیه کرد: برای تشخیص اعتبار تبلیغات، به برچسبهای سازمان غذا و دارو توجه کنند و از طریق سامانههای مربوطه، تخصص و اعتبار پزشکان را بررسی نمایند.
واحدی در ادامه مصاحبه با رادیو گفتوگو به چالشهای موجود در زمینه تبلیغات جراحی زیبایی اشاره کرد و گفت: ما با پدیدهای مواجه هستیم که درصد آن متفاوت است. عوامل متعددی مانند فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بیکاری در این زمینه دخیل هستند.
وی بر لزوم همکاری بینبخشی بین پلیس فتا، وزارت بهداشت، تعزیرات حکومتی و سازمان نظامپزشکی برای رصد و برخورد با تبلیغات جعلی تأکید کرد.
واحدی در مورد مسئولیت پلتفرمهای اجتماعی در مقابله با تبلیغات غیرواقعی گفت: ما با کسانی مواجه هستیم که حتی مدرک پزشکی ندارند یا پزشک متخصص در این حوزه نیستند. این مسئله نشاندهنده کمبود نظارت است؛ لذا افزایش نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کلینیکها و پزشکان ضرورت دارد.
وی بر لزوم آگاهیبخشی به مردم و افزایش نظارت بر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: ما باید راههای مبارزه با این پدیده را تقویت کنیم. سامانههای گزارشدهی مانند ۱۹۰ میتوانند در این زمینه مؤثر باشند.
واحدی در مصاحبه با رادیو گفتگو، از مردم خواست تا در صورت مواجهه با تبلیغات مشکوک، آن را گزارش دهند و از طریق سامانههای مربوطه، تخصص و اعتبار پزشکان را بررسی نمایند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه