مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم: جشنواره مهدویت باید به یک جریان فرهنگی پایدار تبدیل شود
اقتصاد ایران: ایسنا/قم وی افزود: جشنواره مهدویت جهاد دانشگاهی به عنوان یک حرکت فرهنگی باید مورد توجه و پشتیبانی جدی نهادهای مؤثر استان قرار گیرد تا بتواند به یک جریان پایدار و اثرگذار تبدیل شود.
علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با عباسعلی باباگل زاده، مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم در راستای همافزایی و اطلاعرسانی مؤثر پیرامون جشنواره بین المللی مهدویت دیدار و گفتوگو کرد.
در ابتدا، عباسعلی باباگلزاده با تأکید بر اهمیت فعالیتهای فرهنگی در حوزه مهدویت، اظهار کرد: در شرایطی که جریانهای معارض تلاش دارند بنیانهای فرهنگی تشیع را تخریب نمایند، برگزاری جشنواره مهدویت با این حجم از مشارکت مردمی و نخبگانی، اقدامی راهبردی و قابل تحسین است.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم با مرور عملکرد دورههای پیشین جشنواره ملی مهدویت، تصریح کرد: این جشنواره طی سالهای گذشته توانسته است با جذب طیف وسیعی از هنرمندان، فعالین فرهنگی و جوانان دغدغهمند، جایگاه ویژهای در میان دغدغه مندان عرصه مهدویت پیدا کند.
وی تصریح کرد: استمرار این روند و تثبیت جایگاه جشنواره بهعنوان یک مرجع فرهنگی، نیازمند حمایت ساختاری و رسانهای نهادهای فرهنگی استان است تا بتواند در سطح ملی و بینالمللی نقشآفرینی مؤثرتری داشته باشد.
در ادامه، علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به نقش راهبردی استان قم در تبیین فرهنگ مهدویت اظهار کرد: جشنواره ملی مهدویت در پنجمین دوره خود، برای نخستین بار بهصورت بینالمللی برگزار میشود و این اتفاق با مشارکت گسترده نهادهای علمی، فرهنگی و حوزوی داخل و خارج کشور همراه بوده است.
علی حسینی با اشاره به استقبال گسترده از دوره پیشین جشنواره ملی مهدویت اظهار کرد: در چهارمین دوره این جشنواره، بیش از ۸ هزار اثر در قالبهای متنوع هنری، ادبی و رسانهای از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که این میزان مشارکت، نشاندهنده ظرفیت عظیم نخبگان و علاقهمندان به فرهنگ مهدوی در جامعه است. این استقبال کمنظیر، پشتوانهای ارزشمند برای ارتقاء سطح کیفی و بینالمللی شدن جشنواره در دوره پنجم بهشمار میرود.
وی با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی و هنری جشنواره مهدویت اظهار کرد: این جشنواره میتواند بهعنوان پیوست فرهنگی رویداد عظیم نیمهشعبان، نقشآفرینی مؤثری در ارتقاء سطح مشارکت هنرمندان ایفا کند. با طراحی بخشهای متنوع در حوزههای هنرهای تجسمی، ادبیات، رسانه و بخش نوآوری و نوآفرینی، زمینه برای حضور خلاقانه هنرمندان فراهم شده است تا پیام مهدویت را بیش از پیش در قالبهای نوآورانه و اثرگذار به جامعه منتقل کنند. این مهم، می تواند نقش بسزایی در جریان فرهنگی تمدنساز رویداد نیمه شعبان ایفا کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه