پیکاپ هیدروژنی تویوتا رونمایی شد
اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت Toyota هنوز هم در حال کار بر روی پیشرانه های سلول سوخت هیدروژن است و از این مسیر عقبنشینی نمیکند. این کمپانی سدان هیدروژنی Mirai را در خط تولید دارد و گفته شده در حال توسعه یک سیستم جدید FCEV است که ۲۰ درصد راندمان بیشتری دارد و به زودی در کنار پیشرانه های احتراقی، هایبرید و الکتریکی روی Corolla نصب و عرضه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، تویوتا در نمایشگاه SEMA شهر Las Vegas کانسپت Tacoma H2-Overlander را معرفی کرد که یک پیکاپ آفرودی بدون آلایندگی است.
این خودرو توسط تیم توسعه بخش مسابقهای تویوتا یا همان Toyota Racing Development ساخته شده است. این تیم مهندسان سابقه کار بر روی موتور های V-8 مسابقات Nascar را در کارنامه خود دارند.
مدل H2-Overlander ترکیبی از پلتفرم TNGA-F پیکاپ Tacoma با پیشرانه سدان Mirai است. پک سلول سوخت نسل دوم برای میرای است که البته 3 مخزن هیدروژن به آن اضافه شده، جمع ظرفیت این 3 مخزن 6 کیلوگرم بوده و داخل شاسی خودرو نصب شده است. این پیکاپ دارای 2 موتور الکتریکی و یک پک باتری با ظرفیت 24.9 کیلوواتساعت است. موتور نصب شده روی محور جلو 301 اسببخار و موتور محور عقب 252 اسببخار قدرت تولید میکنند و جمع قدرت پیشرانه به 547 اسببخار میرسد.
شاسی و سیستم تعلیق H2-Overlander کاملا تقویت شده که شامل کمک فنر های Fox 2.5 Performance Elite Series است. ترمز های جلو متعلق به پیکاپ Tundra هستند و رینگ های 17 اینچ برند Method Race با تایر های آفرودی 35 اینچ برند General Grabber روی خودرو نصب شدهاند. کانسپت H2-Overlander به یک سیستم بازیافت آب از خروجی اگزوز مجهز است چون تنها خروجی اگزوز این خودرو آب است، طبق گفته تویوتا این سیستم در حال طی کردن مراحل ثبت اختراع رسمی است. این سیستم آب تولید شده از واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن را جمعآوری و تصفیه میکند تا بتوان از آن برای فعالیت های کمپینگ مثل شست و شو یا دوش استفاده کرد، البته تویوتا توصیه میکند که از این آب برای مصارف آشامیدنی استفاده نشود. این خودرو میتواند برق مورد نیاز یک کمپ را تامین یا حتی 2 خودرو برقی را به شکل همزمان از طریق 2 خروجی NEMA 14-50 شارژ کند. احتمال آن بسیار کم است که تویوتا در آینده نزدیک این پیشرانه هیدروژنی را روی نسل فعلی Tacoma نصب کند اما کانسپت H2-Overlander نشان میدهد که تویوتا به شکل جدی آینده خود را در استفاده پیشرانه هیدروژنی روی کامیونت ها، خودرو های سواری مثل کرولا و البته مدل های آفرودی مثل تاکوما و تاندرا میبیند.


اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه