استاندار ایلام: دستگاههای اجرایی دچار عملکرد جزیرهای و روزمرگی نشوند
اقتصاد ایران: ایسنا/ایلام استاندار ایلام در چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان با انتقاد از عملکرد جزیرهای و روزمرگی دستگاهها، تاکید کرد: اگر مردم مشکلی نداشته باشند، تجمع نمیکنند؛ پس حتما نقض و خللی در روند مدیریتی ما وجود دارد.
احمد کرمی شامگاه امروز چهارشنبه ۱۴ آبان در چهاردهمین نشست شورای مسکن استان با لحنی صریح و مطالبهگرانه به واکاوی مشکلات حوزه ساختوساز و بیتوجهی برخی مدیران به نیازهای مردم پرداخت.
وی با اشاره به اعتراضات مدنی و تجمع شهروندان گفت: اگر مردم مشکلی نداشته باشند، نه تجمع میکنند، نه تحصن. اینکه مردم مجبور به فریاد شوند یعنی نقص جدی در کار ما مدیران وجود دارد. ما باید قبل از آنکه مشکلی به خیابان کشیده شود، آن را شناسایی و رفع کنیم.
استاندار ایلام با انتقاد از برخی مدیران که فقط منتظر تصمیم استاندار هستند افزود: قرار نیست استاندار بیاید وظایف شما را انجام بدهد؛ پس نقش شما چیست؟ مدیریت یعنی تدبیر، سرعت عمل، عرضه و جنم تصمیمگیری در لحظات بحرانی. مردم به مدیران پویا و پاسخگو نیاز دارند، نه مدیران عادت کرده به روزمرگی و کارهای روتین.
کرمی با بیان اینکه نباید اجازه داد رویکردهای تسکینی و سطحی جایگزین راهکارهای اساسی و جهادی شوند، گفت:تعهد، تخصص و تدبیر باید چاشنی کار مدیران باشد. دانشگاه را به جلسات بیاورید، مشاوره علمی بگیرید، مثل اربعین با هم همکاری کنید. اگر در اربعین توانستیم با همافزایی حماسهای بزرگ رقم بزنیم، چرا در حوزه مسکن نمیتوانیم؟
استاندار ایلام با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم باید اولویت اصلی مدیران باشد، هشدار داد:دستگاههای نظارتی اگر تخلف و تعارض منافع دیدند، لحظهای درنگ نکنند. مردم باید بدانند که مدیران به فکرشان هستند و تعارضها جایی در این سیستم ندارد، خدماترسانی به مردم میدان رقابت سالم میان مدیران باشد، نه محلی برای حفظ منافع فردی.
وی خطاب به دستگاههای اجرایی گفت: کار جزیرهای هیچ دردی دوا نمیکند. باید زنجیره خدمات از تأمین زیرساختها تا پرداخت تسهیلات و ساخت واحدها کامل و هماهنگ باشد. فرمانداران و معاونت عمرانی موظفند موضوعات را هفتگی بررسی کنند و هر دو هفته یکبار گزارش پیشرفت کار ارائه دهند.
استاندار ایلام همچنین با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت و ضرورت تأمین مسکن برای اقشار مختلف، خاطرنشان کرد:جوانی جمعیت فقط یک شعار نیست؛ یک سیاست کلان است که باید در مسکن جوانان، معلولان، محرومان و جانبازان خودش را نشان دهد. این وظیفه ماست که تسهیلگر باشیم، نه سد راه.
وی بر لزوم همافزایی میان فرمانداران، شهرداریها، دستگاههای خدماترسان، نظام مهندسی و بانکهای عامل تاکید کرد و گفت:هر مدیر باید قبل از مردم، خودش احساس مسئولیت کند. اگر مسئلهای حل نشده، یعنی ما مدیران عقب هستیم. مردم این را بهتر از ما میفهمند. بهترین سرمایه ما مردماند؛ اجازه ندهیم این سرمایه بیاعتماد شود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه