خودروسازان تا ۱۴۰۶ برای رسیدن به استاندارد یورو۶ فرصت دارند
اقتصاد ایران: برخی از پیشرانههای فعلی قابلیت انطباق با استاندارد یورو ۶ را ندارند و درنتیجه برخی از محصولات خودروسازان تغییر خواهند کرد.
در مراسم افتتاح آزمایشگاه آلایندگی یورو ۶ و چهارچرخمحرک ISQI، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با تبریک راهاندازی این پروژه گفت: «افتخار دارم در جمع فعالان و متخصصانی حضور دارم که دغدغه مشترک آنها احترام به محیطزیست و بهبود کیفیت صنعت کشور است. از همه دستاندرکارانی که برای اجرای این طرح تلاش کردند صمیمانه قدردانی میکنم.»
وی افزود: «این پروژه یکی از واگذاریهای موفق دولت به بخشخصوصی است. شرکت آیاسآی با تکیه بر توان فنی و مدیریتی خود گامهای ارزشمندی در این حوزه برداشته و نشان داده که سپردن کار به اهل فن میتواند نتایج قابلتوجهی برای کشور داشته باشد. مزیت اصلی این مجموعه تنها در تجهیزات مدرن نیست، بلکه در نیروی انسانی متخصص و تفکر نظاممند نظارت و پایش نهفته است. این نگاه نو میتواند نویدبخش آیندهای صنعتیتر و پاکتر برای کشور باشد.»
مقیمی با اشاره به الزام اجرای استاندارد یورو ۶ از سال ۱۴۰۶ گفت: «بر اساس مصوبه هیات وزیران، از سال ۱۴۰۶ تولید خودروها باید بر اساس استاندارد یورو ۶ انجام شود. این موضوع تاثیرات گستردهای بر صنعت خودرو کشور دارد و خودروسازان برای انطباق با الزامات جدید، پروژههای متعددی را آغاز کردهاند. تاکنون بیش از ۱۰ همت پروژه در این زمینه تعریف شده است.»
وی توضیح داد: «برخی از پیشرانههای فعلی قابلیت انطباق با استاندارد یورو ۶ را ندارند و درنتیجه برخی از محصولات خودروسازان تغییر خواهند کرد. خودروسازان باید از هماکنون برنامه جایگزینی محصولات و توسعه پیشرانههای جدید را آغاز کنند. بخشی از این پیشرانهها با تغییرات نرمافزاری و سختافزاری و بخشی دیگر با سرمایهگذاری جدید در حوزه مهندسی و زنجیرهتامین قابل تطبیق هستند.»
به گفته رئیس ایدرو، زمان اجرای برخی از این پروژهها تا ۱۸ ماه برآورد شده و اگر صنعتخودرو بخواهد تا سال ۱۴۰۶ به اهداف تعیینشده برسد، باید از همین امروز سرمایهگذاریها را آغاز کند. برآورد کارشناسان نشان میدهد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیوندلار سرمایهگذاری در صنعتخودرو لازم است تا امکان انطباق کامل با استاندارد یورو ۶ فراهم شود. تحقق این هدف منوط به فراهم شدن شرایط اقتصادی و جلوگیری از زیاندهی خودروسازان است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه