توسعه حمل و نقل ترکیبی در اولویت راهآهن و کشور است
اقتصاد ایران: مدیرعامل راهآهن با تأکید بر اهمیت هماهنگی میان مودهای مختلف حمل و نقل و توسعه شهرهای لجستیکی، گفت: این اقدامات میتواند با حداقل هزینه و کوتاهترین زمان، بارهای بینالمللی را جابهجا کند و نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا نماید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه راهاندازی شهر لجستیک تهران با بیان اینکه شهر فرودگاهی و شبکه ریلی مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: امیدواریم آثار و برکات مثبت این توسعه به کشور بازگردد و جایگاه حمل و نقل بینالمللی را تقویت کند.
وی افزود: اهمیت بارهای بینالمللی بر هیچکس پوشیده نیست و برای صادرات و واردات، حمل و نقل ترکیبی ضروری است. بسته به طول مسیر، مبدا و مقصد، استفاده از مودهای مختلف حمل و نقل میتواند انتقال کالا را با حداقل هزینه و کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد.
ذاکری با اشاره به حضور رئیس جمهور در بازدید اخیر از بندر خشک آبتین گفت: این حضور نشاندهنده اهمیت ویژه موضوع حمل و نقل ریلی و بینالمللی است. ایشان بر توسعه فعالیتهای حمل و نقل بینالمللی، استفاده از هوش مصنوعی و سامانههای هوشمند، و یکپارچهسازی سیستمهای حمل و نقل تأکید داشتند.
وی ادامه داد: هدف ما ایجاد سامانهای مشترک برای مدیریت بار و مسافر است تا صاحب کالا بتواند از یک تعرفه واحد پیروی کند و فرآیند حمل و نقل به صورت شفاف و بهینه انجام شود. به عنوان مثال، بارهای با ارزش اقتصادی بالا و حجم کمتر، معمولاً از حمل و نقل هوایی استفاده میکنند، اما برای رساندن کامل کالا به مقصد، ترکیبی از حمل و نقل جادهای و ریلی ضروری است.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: تجربه شکلگیری شهرهای لجستیکی در دنیا نشان داده که این مراکز برای یکپارچهسازی و افزایش ظرفیت حمل و نقل نقش حیاتی دارند. توزیع کالاها در شهر لجستیکی و هماهنگی میان مودهای مختلف، باعث تسریع و بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل میشود.
وی افزود:سال گذشته، ترانزیت بار کشور به 20 میلیون تن رسید که دو و نیم میلیون تن آن ریلی و بقیه عمدتاً جادهای و بخشی هم هوایی بود. با توجه به افق برنامه هفتم که پیشبینی 40 میلیون تن بار را دارد، همکاری و هماهنگی بین وزارت راه، گمرک، استاندارد و سایر دستگاههای نظارتی و امنیتی ضروری است.
ذاکری گفت: با تکمیل زیرساختهای لازم، به ویژه ایجاد شهر لجستیکی تهران، میتوانیم ظرفیت حمل و نقل بارهای بینالمللی را افزایش داده و از موقعیت استراتژیک کشور بهرهبرداری کنیم. این مسیر مستلزم همکاری همه دستگاهها و استفاده حداکثری از سامانههای هوشمند و هوش مصنوعی است.
انتهای پیام/
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه