ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستورکار کمیته امداد
اقتصاد ایران: ایسنا/گیلان مدیرکل هماهنگی شبکههای مردمی کمیته امداد با تبیین رویکرد کمیته امداد در راستای مردمی کردن امر خیر و احسان، گفت: تأکید و توجه به ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستور کار این نهاد قرار دارد.
حمزهعلی کوهساری امروز پنجشنبه هشتم آبان در جمع اعضای شورای اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان که با محوریت شورای راهبری مراکز نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و گروههای مردمی، ستونهای جامعهای هستند که به همدلی و همبستگی ایمان و اعتقاد دارند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در فرآیند مراکز نیکوکاری بیشتر امر تسهیلگری را بر عهده دارد، افزود: در این راستا شاهد هستیم که روزبهروز خدمات این مراکز اثربخشتر و تخصصیتر شده است و باعث گردیده که در امر جذب منابع، شناخت و اولویتبندی نیاز خانوادهها به طور صحیح تشخیص داده شود.
مدیرکل هماهنگی شبکههای مردمی کمیته امداد، با تبیین رویکرد کمیته امداد در راستای مردمی کردن امر خیر و احسان، عنوان کرد: تأکید و توجه به ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستور کار این نهاد قرار دارد.
کوهساری با برشمردن انواع نیازمندیهای خانوار کمتر برخوردار، گفت: فعالیتهایی که در مراکز نیکوکاری ترسیم شده بر پایه ۶ سبد نیاز خانواده شامل تأمین مسکن و سرپناه، اشتغال و توانمندسازی، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج، حمایتی و معیشتی است که برخی به صورت تخصصی در یکی از این سرفصلها و تعدادی دیگر به صورت عام یعنی در همه این ۶ سبد نیازی که مرتبط با خانواده است فعالیت میکنند.
وی با تأکید بر اینکه میتوانیم بگوییم تنها دستگاه حمایتی هستیم که یک بزرگترین سامانه آنلاین ویژه گروههای مردمی را طراحی کردهایم، تصریح کرد: امروز افتخار داریم که اعلام کنیم همه مراکز نیکوکاری دارای مجوز در بستر سامانه هوشمند مراکز نیکوکاری و توانمندسازی با عنوان «راهنیکان»، فعالیت میکنند و خدمات و اقدامات آنها به راحتی قابل دسترسی، نظارت و رصد میباشد.
کوهساری، هم پوشانی ظرفیتهای مردمی، نظاممند کردن خدمات و جلوگیری از ارائه یک خدمت مشترک به یک فرد را از مزایای دیگر این سامانه برشمرد و گفت: کمیته امداد و تمام مراکز نیکوکاری فعال در این سامانه امکان رصد نوع سرفصل و میزان خدمات دریافتی افراد نیازمند در سراسر کشور را دارند.
مدیرکل هماهنگی شبکههای مردمی کمیته امداد، سطحبندی و رتبهبندی مراکز نیکوکاری را از دیگر قابلیتهای این سامانه عنوان کرد و گفت: تمام فرآیند درخواست از مرکز نیکوکاری گرفته تا جذب منابع و خدماتی که انجام میشود به صورت آنلاین بوده و با استفاده از ابزارهای مختلف، سطحبندی، رتبهبندی و گستره ارائه خدمات مراکز نیکوکاری بر این اساس مشخص شود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه