توانمندسازی حرفه ای معلمان، گامی در مسیر آموزش آینده نگر و عدالت محور
اقتصاد ایران: ایسنا/کردستان رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: ارتقای توانمندی و مهارتافزایی معلمان محوراصلی تحول و گامی بلند در راستای آموزش آینده نگر و عدالت محوردر آموزشوپرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
اقبال خانی، چهارشنبه ۷ آبان در بازدید از دوره تخصصی یک روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی که در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش از بزرگترین نهادهای تربیتی به شمار میرود، اظهار کرد: ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان، طراحی آموزش اثربخش و تقویت زیرساختهای آموزشی از اساسیترین اولویتهای آموزشوپرورش استثنایی است.
وی افزود: ۲۵۱ کلاس درس در ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به حدود هزار و ۵۰۰دانشآموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی،حمایتی و توانبخشی ارائه میکنند.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دورههای تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار میشود، اظهار کرد: ۴۴ نفر از آموزگاران شهرستانهای سنندج، بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، قروه، کامیاران و مریوان در این دوره شرکت کردند.
وی، ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش، بازآموزی و رشد حرفهای معلمان، کیفیتبخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصتهای برابر و افزایش مهارتهای تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانشآموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.
خانی مهمترین و اصلیترین عنصر در جریان تعلیموتربیت با کیفیت را معلم دانست و اضافه کرد: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دورههای آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار میگیرد.
وی، با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگکننده برنامههای آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحتتر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزشوپرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.
وی در پایان تربیت معلم را از جمله حساسترین و مهم ترین مؤلفههای نظامهای تعلیم و تربیت دانست و یادآورشد: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظامهای آموزشی، منوط به توانمندیها و قابلیتهای حرفهای معلمان است که مجریان اصلی برنامهها در محیط واقعی و پیشران حقیقی نظام تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه