صادقی: قرارگاه رسانهای زیست عفیفانه در مشهد آغاز به کار کرد
اقتصاد ایران: مشهد- پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب از آغاز به کار «قرارگاه رسانهای زیست عفیفانه» در مشهد خبر داد و بر ضرورت بازنشر هدفمند تولیدات فرهنگی در شبکههای داخلی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام عبدالحمید صادقی شامگاه دوشنبه در نشست قرارگاه رسانهای زیست عفیفانه اظهار کرد: برای پیشرفت در قرارگاه رسانهای زیست عفیفانه اعتماد مردم و همراهی مؤمنان رسانهنگر لازم است؛ قرارگاه بنا دارد با تقسیم کار تخصصی، هم تولید و هم توزیع پیامهای جبهه فرهنگی را هدفمند کند.
پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب با اشاره به تصمیمگیری جمعی اعضا درباره ساختار قرارگاه افزود: در گام نخست، با مشورتهای انجامگرفته مقرر شد هفت کمیته تخصصی رسانهای شکل بگیرد که هر یک از علاقهمندان بر اساس استعداد و علاقهشان در آنها عضویت خواهند یافت. این کمیتهها عبارتاند از داستاننویسی و روایتپردازی، طراحی پوستر و گرافیک مفهومی، تولید بستههای آموزشی (PDF و پاورپوینت)، پادکست و صوت مؤثر، نشر و توزیع محتوا، خبرنگاری و جریانسازی رسانهای، گزارش ویدئویی و مستند کوتاه.
وی بیان کرد: کمیته «نشر و توزیع محتوا» جایگاه مشترک همه اعضای قرارگاه است و ذات شبکهای جبهه فرهنگی اقتضا میکند که همه فعالان، مسئولیت بازنشر هدفمند محتواهای تولیدی را در بستر شبکههای داخلی بر عهده بگیرند.
صادقی افزود: گاهی محتوای قوی تولید میشود اما در سطح عمومی بازنشر نمیگردد و بهدست مخاطب نمیرسد. لذا لازم است فرم عضویت و حوزه فعالیت اعضا تکمیل شود تا مشخص باشد هر فرد در کدام شبکه (اعم از ایتا، بله، آپارات، سروش، روبیکا یا شاد) فعال است و چه محتوایی را میتواند منتشر کند.
پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب در ادامه ضمن تشریح نقش هر کمیته گفت: کمیته داستاننویسی مسئول خلق روایتهای جدید از غیرت، خانواده، حجاب و عفاف است؛ کمیته طراحی پوستر، با تمرکز بر سوژههایی چون غیرت پسر نسبت به مادر یا حیا در محیط بازار، گرافیکهای اثربخش و کاریکاتورهای مفهومی را تولید خواهد کرد؛ کمیته پادکست نیز بهجای سخنرانیهای طولانی، قرار است صوتهای کوتاه و پرجاذبه با بهرهگیری از صدا، افکت و ریتم مناسب تولید کند تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.
وی با اشاره به اهمیت تولید محتوای ویدئویی گفت: امروز ابزار تدوین و ساخت کلیپ در دسترس همه است؛ با یک تلفن همراه و برنامههایی مانند اینشات و کامستر میتوان گزارش ویدئویی مؤثر ساخت، بیآنکه نیاز به استودیوهای پرهزینه باشد.
صادقی تأکید کرد: قرارگاه رسانهای زیست عفیفانه محصول ایمان جمعی و کار داوطلبانه نیروهای مؤمن فرهنگی است. عضویت در کمیتهها بر پایه علاقه و ذوق افراد انجام میشود و آموزشهای تکمیلی نیز بهصورت حضوری یا مجازی برای ارتقای مهارتها برگزار خواهد شد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه