زعفران ایرانی میراثی جهانی است که باید به برند مشترک فرهنگ و هویت ایران تبدیل شود
اقتصاد ایران: ایسنا/خراسان رضوی مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) گفت: زعفران محصولی ویژه برای فرهنگ ایرانی و نمادی از میراث مشترک شماست؛ باید آن را از یک محصول محلی به برند جهانی تبدیل کنید تا نام ایران در جهان با اصالت زعفران شناخته شود.
آندرو مایکلآنگ امروز ۵ مهرماه در همایش روز ملی زعفران که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی زعفران، اظهار کرد: مشهد مهد زعفران است و باید تلاش کنید که این جایگاه را نگه دارید، زعفران محصولی ویژه برای فرهنگ ایرانی است و جایگاه بسیار ویژهای در جهان و بازار دارد و از نظر کیفی و طعم وضعیت محصولی برجسته به شمار میرود.
وی با اشاره به حوزه برندسازی زعفران بیان کرد: دوسال پیش جلسهای در مشهد در راستای برندسازی زعفران برگزار شد، در این مدت شاهد بودیم شما تلاشهای زیادی برای ارتقای جایگاه این محصول صورت گرفت ما نیز علاقه مند هستیم تا زعفران محلی به یک برند جهانی زعفران تبدیل شود. صحبتهای خوبی در مورد استراتژی برندسازی و حفاظت از مالکیت معنوی و نشان جغرافیایی صورت گرفت.
مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) ادامه داد: ما در حوزه برندسازی بینالمللی اطلاعاتی در اختیار فعالان حوزه زعفران ایران قرار دادیم و خرسندیم که در این زمینه ایران ظرفیت فرهنگی و اجتماعی قوی دارد، از طرف دیگر از جایگاه سنتی زعفران ایرانی همه آگاه هستند و ما برای نسلهای متمادی باید در این حوزه فعالیت کنیم. خوشبختانه برای رساندن جایگاه زعفران به برند جهانی و جمعی تلاشهای زیادی انجام شده و با متخصصین زیادی در وایپو همکاری داشتید تا برندی مشترک برای زعفران ایرانی تولید کنید.
مایکلآنگ تصریح کرد: برندسازی زعفران با ویژگیهای منحصر به فرد خود در حال انجام است. اقدام مهم هویتسازی این برند با توجه به میراث مشترک و فرآیندهای خاص کاشت و فرآوری زعفران ادامه داشت. ما ویژگیهای سرزمینی، خاک و اقلیمی مخصوص این محصول ارزشمند را بررسی کردیم و دریافتیم زعفران ایران را داشتن این ویژگیها بینظیر میکند.
وی با بیان اینکه باید همه در کنار هم برای ارتزعفران تلاش کنیم، تصریح کرد: پیشگامان صنعت و برند امروز کنار ما هستند و برندسازی سفری طولانی است ولی خط پایان آن مطمئن خواهد بود. اینکه فلسفه روز ملی زعفران را در نظر گرفتید تا فعالان صنعت در کنار دولتمردان و متخصصان دانشگاه قرار گیرند قطعا باعث پیشرفت ایران در این زمینه خواهد شد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه