تنوع در بستههای عمره مفرده و توجه به سلایق مختلف
اقتصاد ایران: دستاندرکاران حوزه عمره تلاش کردهاند تا با هدف رضایت زائران و فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام مناسک، خدمات استانداردی در زمینه مسکن در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و همچنین تغذیه ارائه دهند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرهمندی از فضای معنوی سرزمین وحی و کسب معرفت و بصیرت، مهمترین هدف سفر زیارتی عمره مفرده و تشرف به این سرزمین است. در این راستا، خدماترسانی شایسته و مناسب به هموطنان عمرهگزار توسط دستاندرکاران حوزه اجرایی عمره و سازمان حج و زیارت، به عنوان پیشنیاز تحقق اهداف معنوی این سفر، دنبال میشود.
سفر زیارتی عمره مفرده پس از وقفهای حدود 10 ساله از سال گذشته از سر گرفته شد. سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در مسیر خدمترسانی مطلوب به معتمرین، تمامی تلاش خود را معطوف به رضایتمندی زائران و توجه به سلایق و اقشار مختلف بر اساس دستورالعملها کردند. در این راستا، برخی اقدامات اجرایی و نکات دانستنی به شرح زیر است:
خدمات مسکن و تغذیه:
دستاندرکاران حوزه عمره تلاش کردهاند تا با هدف رضایت زائران و فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام مناسک، خدمات استانداردی در زمینه مسکن در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و همچنین تغذیه ارائه دهند. در این راستا، بستههای سفر با گروههای قیمتی متفاوت و متناسب با نیازهای زائران در نظر گرفته شده است.
برنامهریزی سفر:
در مرحله برنامهریزی، خدمات متنوعی برای سفر 10 روزه عمره مفرده پیشبینی شده است؛ از جمله حداقل 30 وعده غذایی، بلیط هواپیما رفت و برگشت، انتقال ریلی بین مکه و مدینه، حمل و نقل درون شهری و به حرم، خدمات پزشکی، پوشش بیمهای، برنامههای فرهنگی و آموزشی قبل و حین سفر و زیارت دوره در مدینه و مکه. با مدیریت صحیح هزینهها، میانگین هزینه این سفر در حدود 63 میلیون تومان باقی مانده و همچنان کیفیت خدمات حفظ شده است.
اسکان و تنوع قیمتی:
اسکان زائران از بخشهای مهم خدمات عمره است و با توجه به تنوع سلایق، بستههای متنوع با گروههای قیمتی متفاوت ارائه میشود تا امکان بهرهمندی تمام اقشار فراهم شود.
خدمات تغذیه و حمل و نقل:
تغذیه زائران در این دوره با دقت و بازنگری در فرایند تأمین، موجبات رضایتمندی حداکثری را فراهم کرده است. همچنین خدمات حمل و نقل هوایی، درون شهری و ریلی به منظور کاهش خستگی سفر و تسهیل انجام مناسک، نسبت به دوره گذشته ارتقا یافته است. به عنوان نمونه، پروازها به دو شهر جده و مدینه انجام میشود و انتقال کلیه زائران بین مدینه منوره و مکه مکرمه با قطار سریعالسیر صورت میگیرد.
بهینهسازی نیرو و مدیریت هزینهها:
کاهش نیروهای ستادی بدون کاهش کیفیت خدمات و مدیریت بهینه هزینهها از دیگر دستاوردهای این دوره است. این اقدامات موجب افزایش رضایتمندی زائران شده است.
توجه به سلایق مختلف:
سازمان حج و زیارت با در نظر گرفتن تمامی سلایق و خواستههای اقشار مختلف، بستههای متنوعی طراحی کرده که عمده تفاوت آنها در هتل محل اقامت است. خدمات و امکانات صرفاً برای اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه ارائه شده و برنامههای فرهنگی با حضور روحانی کاروان برای همه زائران یکسان است.
هدف نهایی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، ایجاد آرامش روحی، انجام مناسک، زیارت، کسب فیض و ارتقای معنویت زائران است و روحانی کاروان، مدیر کاروان و سایر دستاندرکاران همواره در کنار معتمرین برای تحقق این هدف حضور دارند.
انتهای پیام/
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه