بیانات رهبر انقلاب جزو پرفروشهای کیهان؛ سلیقه مخاطبان متنوع نیست
اقتصاد ایران: یک کتابفروش گفت: در فروشگاه کیهان «حلقه دوم انسان ۲۵۰ ساله» رتبه اول فروش و «تاریخ تحولات سیاسی»، «عربیکا»، «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» و «هنر زندگی کردن» کتابهای بعدی هستند.
نصیرزاده مسئول فروش کتابفروشی کیهان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرفروشهای این کتابفروشی در ماه گذشته، گفت: کتابفروشی ما هم در فضای فروشگاه و هم در سیستم کتابهای پرفروش را دارد و اسامی آنها مشخص است. به همین خاطر میتوانم پنج کتاب پرفروش در یک ماه گذشته را معرفی کنم.
حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» و «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» پرفروشهای کیهان
نصیرزاده ادامه داد: اولین کتاب پرفروش ما حلقه دوم کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» است که مناسب دانشجویان و طلاب است؛ یعنی اطلاعات آن تخصصیتر است و کمی متفاوت از حلقه اول انسان ۲۵۰ ساله است.
نصیرزاده ادامه داد: دومین پرفروش کتابفروشی کیهان، کتاب «تاریخ تحولات سیاسی» نوشته موسی نجفی است. جدیدا هم خیلی باب شده و زیاد دنبال این کتاب میآیند. سومین پرفروش ما کتاب «عربیکا» نوشته وحید یامینپور و سفرنامه ایشان به لبنان در روزهای پرالتهاب جنگ است. هارمین کتاب «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» است که این کتاب هم بیانات مقام معظم رهبری است. پنجمین پرفروش هم «هنر زندگی کردن» است.
مسئول فروش فروشگاه کیهان، درباره مخاطبان این کتابفروشی، گفت: کتابفروشی یک زمینه مذهبیطور دارد. در سیاست هم کتابهای خوبی داریم و بیشتر مخاطبان ما دنبال کتابهای مذهبی و سیاسی هستند؛ اگرچه ما در سایر حوزهها هم کتاب داریم.
وی افزود: خود من بیشتر کتابهای حوزه ادبیات و اسلام را دوست دارم و اگر مخاطب از من مشورت بخواهد، در این حوزهها میتوانم آنها را کمک کنم.
اینستاگرام روی ترند شدن کتابها اثر دارد
نصیرزاده درباره فروش شعر و رمان در این کتابفروشی، گفت: اینجا بیشتر کتابهای فاضل نظری را فروش داریم ولی به صورت محدود کتابهای شاعران نهچندان مشهور را هم از ما میخرند و دنبالشان میآیند. در حوزه رمان به ویژه رمانهای ترجمه هم بیشتر رمانهای روسیه را میخرند؛ مثل آثار داستایوفسکی و چخوف.
این فعال حوزه کتاب درباره تأثیر شبکههای اجتماعی و برنامههای تلویزیونی و اینترنتی روی پرفروش شدن کتابها، گفت: گهگاه یک کتابی در اینستاگرام ترند میشود و به تبع فروشش بیشتر میشود. کتابی که اخیرا دنبال آن هستند همین کتاب «هنر زندگی کردن» است که چندسالی است مطرح است اما دوباره ترند شده است. برنامههای تلویزیونی مثل کتابباز و اکنون هم روی فروش کتابها اثر دارند. مثلا برنامه اکنون طی دو هفته اخیر باعث شده بعضی از کتابها خواهان بیشتری داشته باشد.
وی درباره سلیقه مخاطبان در خرید کتاب، گفت: ما در کتابفروشی کیهان از هر قشری مخاطب داریم و چیزی که درباره سلیقه آنها به نظرم میرسد این است که عمدتا در یکی دو حوزه خاص کتاب میخرند. به نظرم اینکه کتابدوستان دنبال یک مضمون خاصی باشند و بیشتر در همان حوزه مطالعه کنند، خیلی خوب نیست. بهتر است که مخاطبان در ژانرهای مختلف کتاب تهیه کنند و خیلی روی یک حوزه و یا موضوع خاص متمرکز نشوند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه