توانمندسازی مدیران مدارس از طریق الگوی مدرسه تراز دنبال میشود
اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه توانمندسازی مدیران مدارس نیز از طریق الگوی مدرسه تراز دنبال میشود، گفت: تحولات عمیق فرهنگی و علمی این دوره، در آینده بهعنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد شد.
علیرضا کاظمی، صبح امروز پنجشنبه ۲۴ مهر در گردهمایی مدیران کل آموزشوپرورش سراسر کشور که با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در اصفهان برگزار شد، به تشریح برنامهها و نقشه راه تحول سال تحصیلی ۱۴۰۴ پرداخت و اظهار کرد: این دوره نقطه عطفی در تاریخ نظام تعلیموتربیت کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ نقطه عطف تاریخی در نظام تعلیموتربیت کشور است، افزود: این دوره تحولاتی عمیق در حوزههای فرهنگی و علمی رقم خواهد زد که در آینده کشور از آن بهرهمند خواهد شد.
وزیر آموزشپرورش بیان کرد: سال تحصیلی جدید با تشکیل اتاق وضعیت و اجرای ۸۱ برنامه در ۲۱ محور آغاز شد تا آغاز سال تحصیلی آرام و بیدغدغهای برای معلمان و دانشآموزان رقم بخورد.
کاظمی افزود: این اقدامات در شش محور شامل توسعه فضاهای آموزشی، استانداردسازی تجهیزات، توانمندسازی معلمان، توانمندسازی مدیران مدارس، استانداردسازی زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری مدارس و توسعه عدالت با تقویت هویت ملی و دینی و فعالیتهای فرهنگی و پرورشی دنبال میشود.
وی درباره توسعه عدالت در آموزشوپرورش ادامه داد: نظام مسائل حوزه فضاهای آموزشی طراحی شده و سامانه رصد و پایش در شش محور راهاندازی شده است. پروژههای مدرسهسازی با مشارکت خیران در سال جاری با سرعت و حجم بیسابقهای در کشور افتتاح شده و این اقدام به توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت کمک خواهد کرد.
وزیر آموزشوپرورش به توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: در قالب اجتماعات یادگیری، بیش از ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی کشور در هزاران گروه آموزشی کنار هم قرار گرفتند تا تجربه همآموزی و بهبود روشهای یادگیری محقق شود. توانمندسازی مدیران مدارس نیز از طریق الگوی مدرسه تراز دنبال میشود.
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توسعه زیرساختهای ورزشی و فعالیتهای فرهنگی و پرورشی مدارس بیان کرد: این اقدامات شامل تجهیز مدارس، اجرای المپیادهای درون مدرسهای و راهاندازی پویشهای فرهنگی و هویتی است که آغازگر تحولات بنیادین در حوزه پرورشی و فرهنگی خواهد بود.
وی در پایان با تأکید بر صبر و استمرار در مسیر تحول تاکید کرد: تحولات عمیق فرهنگی و علمی این دوره، در آینده بهعنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد شد و کیفیت آموزش بهتدریج بهبود خواهد یافت.