خدمات هوشمند آبفا جایگزین مراجعه حضوری میشود
اقتصاد ایران: یک مقام مسئول گفت: هدف ما این است که تا پایان برنامه هفتم، سالانه ۲۰ درصد از خدمات آب و فاضلاب کشور به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری و کاغذی ارائه شود.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از وزارت نیرو، شهریار بهارلویی مدیرکل دفتر توسعه فناوری، اطلاعات و هوشمندسازی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به رویکرد کلان وزارت نیرو در هوشمندسازی خدمات گفت: با طراحی سکوی یکپارچه و هوشمند خدمات آب و فاضلاب، تمامی امور مرتبط با مجوزها و خدمات آب و فاضلاب از طریق اپلیکیشن موبایل، وبسایتها، شبکههای اجتماعی و درگاه ملی مجوزها در اختیار مردم قرار گرفته است. این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، پاسخگویی سریع و متمرکز را برای شهروندان و شرکتها فراهم میکند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری، اطلاعات و هوشمندسازی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه حمایت از شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها، نقش کلیدی در پیشبرد پروژههای هوشمندسازی داشته است گفت: بیش از ۹۰ درصد قراردادهای جاری با این شرکتها منعقد شده و پروژههای استانهای مشهد، مازندران، کاشان و تهران در حال اجراست که یکی از مهمترین پروژهها، پاسخگویی هوشمند ۲۴ ساعته به مشترکین است که اطلاعرسانی درباره قطعی آب و پاسخ خودکار چندزبانه را فراهم میکند.
بهارلویی از تشکیل کارگروه راهبری هوش مصنوعی در صنعت آب و فاضلاب خبر داد و گفت: این کارگروه، متشکل از مدیران متخصص و فارغالتحصیلان حوزه هوش مصنوعی است که پنج پروژه پیشران سال ۱۴۰۴ را تعریف کردهاند
به گفته او این پروژهها در کوتاهمدت اجرا میشوند و در صورت موفقیت، قابلیت تعمیم به سایر استانها را دارند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری، اطلاعات و هوشمندسازی آبفای کشور با اشاره به اینکه برای تقویت زیرساختهای شبکه آب و فاضلاب مرکز ملی رصد و پایش تلهمتری و سامانههای هوشمند کنترل شبکه برای جمعآوری و نظارت دقیق بر وضعیت شبکههای آب و فاضلاب کشور راهاندازی شده است ادامه داد: این مرکز همه شرکتها را به یک سامانه متمرکز خدمات و اطلاعات متصل میکند تا بهرهوری بیشتر، خدمات با کیفیتتر و واکنش سریعتر در مواقع بحران ممکن شود.
بهارلویی از تقویت زیرساختهای فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در صنعت آب و فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: برای اطمینان از پایداری و امنیت خدمات آب و فاضلاب، زیرساختهای فناوری اطلاعات به شکل قابل توجهی تقویت شده است به گونهای که سامانهها از اینترنت عمومی جدا شده و ارتباط اختصاصی و امن بر بستر فیبر نوری برقرار شده است تا انتقال دادهها با سرعت بالا و بدون اختلال انجام شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، راهاندازی مرکز ذخیره و پشتیبانگیری اطلاعات و توسعه زیرساختهای ارتباطی امن، حفاظت از اطلاعات و استمرار خدمات حتی در شرایط بحرانی را تضمین و امکان پاسخگویی سریع و مطمئن به مشترکین را فراهم می کند.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری، اطلاعات و هوشمندسازی آبفای کشور توجه به آموزش و فرهگسازی را به عنوان مکمل فناوریهای نوین در مسیر تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات صنعت آب و فاضلاب بیان کرد و گفت: فراتر از فناوری، فرهنگسازی و آموزش نیروی انسانی، اولویت اصلی ما برای بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای دیجیتال است. با نهادینهکردن فرهنگ استفاده از فناوری، میتوانیم خدماتی هوشمند، سریع و قابل اعتماد به مردم ارائه دهیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه