پرسپولیس رکورد مالی فوتبال ایران را شکست!
اقتصاد ایران: باشگاه پرسپولیس سرانجام اسپانسر خود را برای فصل جاری تعیین کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، تیم فوتبال پرسپولیس فردا در حالی دیدار حساس خود مقابل فولاد را برگزار کرد که در دوره تعطیلی لیگ ایران برای فیفادی، یک اتفاق مهم در راه مدیریتی این باشگاه رخ داد. رییس کنسرسیوم بانکی این باشگاه تصمیم گرفت اسپانسر باشگاه را تغییر داده و با شرکت تولید مواد غذایی قطع همکاری کرده و فضای تبلیغاتی این باشگاه را در اختیار خود بگیرد.
نکته مهم اینکه قرارداد امضا شده قبلی بین پرسپولیس و دو اسپانسرش، درآمدی در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان را به خزانه این باشگاه واریز میکرد اما حالا این عدد با تغییر قابل ملاحظه مواجه شده است.
بر اساس آخرین اطلاعات، بانک شهر به همراه یک اسپانسر دیگر، با در اختیار گرفتن کامل فصای تبلیغاتی این باشگاه و همچنین محتوای رسانهای، این عدد را با افزایش حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی مواجه کرده است.
باشگاه پرسپولیس توانسته عدد ۵۶۰ میلیارد تومان را به عنوان درآمد جدید خود از تمام فضای تبلیغاتی پیراهن و شبکههای اجتماعی کسب کند که یک رکورد محسوب میشود.
فصل گذشته پرسپولیس از طریق سه اسپانسر خود ۳۸۰ میلیارد تومان کسب کرده بود اما حالا این عدد به طرزی قابل ملاحظه افزایش یافته است. نکته مهم اینکه این عدد با احتساب دیدارهای آسیایی بود اما حالا پرسپولیس توانسته باوجود عدم کسب سهمیه ۴۰ درصد درآمدزایی بیشتر داشته باشد.
نکته جالب اینکه باشگاه استقلال این فصل فضای تبلیغاتی خود را به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان رسانده که حتی از درآمد فصل گذشته پرسپولیس هم کمتر است و از درآمد این فصل سرخپوشان ۶۰ درصد کمتر بسته شده است.
درآمد پرسپولیس که معادل بیش از پنج میلیون دلار است، بودجه بسیار مناسب برای دستمزد چند بازیکن بینالمللی است و حداقل این باشگاه را در پروژه خرید دو بازیکن خارجی موردنظر و وعدهدادهشده بی نیاز از نظر مالی خواهد کرد.
قرارداد امضا شده به شکلی است که بانک شهر کنترل کامل بر محتوای شبکه اجتماعی باشگاه خواهد داشت و میتواند از این فضا برای تبلیغاتش بهره ببرد. البته روابط عمومی باشگاه نیز در محتوای منتشر شده نظارت خواهد داشت.
نکته جالب اینکه سقف بودجه عددی ثبت شده برای باشگاه پرسپولیس کمتر از این درآمد ۵۶۰ میلیاردی است که البته این باشگاه طبیعتا رقم بیشتری را برای دستمزد بازیکنانش صرف کرده است.
باشگاه پرسپولیس البته درآمدهای دیگری هم از تبلیغات محیطی و بلیت فروشی خواهد داشت که با عدد قابل انتظار تفاوت معناداری دارد. در شرایطی عادی طبیعتا باشگاه پرسپولیس با دریافت تبلیغات محیطی استاندارد و حق پخش میتواند چندین هزار میلیارد تومان درآمدزایی کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه