هزینه تبدیل پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی چقدر؟
اقتصاد ایران: معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از صدور مجوز تبدیل پلاک خودروهای مدل 2017 به بعد مناطق آزاد به پلاک ملی با تعرفه ۹۰ درصدی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، اسفندیار شاهمنصوری بابیان این مطلب افزود: شرکتهای فعال در حوزه صادرات و دانشبنیان در مناطق آزاد از مشوقهایی مانند واگذاری زمین و تسهیلات برخوردار میشوند.
اسفندیار شاهمنصوری، معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد خودروهایی که از سال ۲۰۱۷ به بعد وارد مناطق آزاد شدهاند، میتوانند با پرداخت ۹۰ درصد عوارض و حقوق گمرکی به سرزمین اصلی وارد شوند و پلاک ملی دریافت کنند. او افزود وزارت صمت در حال نهاییسازی شیوهنامه اجرایی این طرح است.
به گزارش ایرنا، شاهمنصوری با اشاره به سیاستهای کلان مناطق آزاد گفت تمرکز اصلی این مناطق بر تشویق صادرات و ارزآوری است. به گفته او، دو دسته شرکت از مشوقهای خاص برخوردار خواهند شد: شرکتهایی که طرحهای صادراتمحور ارائه دهند و شرکتهای دانشبنیان و فناورمحور. این مشوقها شامل واگذاری زمین و اعطای تسهیلات خواهد بود که به گفته وی موجب مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد شده است.
او در ادامه درباره واردات کالا توضیح داد که هیچ ممنوعیتی برای مناطق آزاد وجود ندارد و همه شرکتها میتوانند ماشینآلات، مواد اولیه و کالاهای مصرفی خود را با پرداخت تنها ۸ درصد عوارض وارد کنند. با این حال برای ورود کالا به سرزمین اصلی باید حقوق گمرکی کامل پرداخت شود.
در خصوص واردات خودرو نیز معاون دبیرخانه گفت: «فعلاً واردات فقط در هفت منطقه آزاد قدیم مجاز است. مناطق آزاد جدید تنها در صورتی امکان واردات خودرو خواهند داشت که کل منطقه محصور باشد و حتی در این شرایط، اجازه خرید و فروش مانند مناطق قدیم به آنها داده نمیشود.»
شاهمنصوری درباره مشکلات زمان جنگ ۱۲ روزه نیز توضیح داد بیشترین آسیب به منطقه آزاد کیش وارد شد، زیرا به دلیل توقف پروازها مسافران در جزیره مانده بودند. به گفته او، ناوگان اتوبوسی و دریایی برای انتقال مسافران تجهیز شد و هتلها موظف شدند بهصورت رایگان یا با حداقل هزینه آنها را اسکان دهند. در سایر مناطق آزاد مشکل جدی پیش نیامد، اما برای حمایت از فعالان اقتصادی، بهویژه هتلداران کیش، اقداماتی صورت گرفت.
او همچنین درباره وضعیت واگذاری کیشایر تأکید کرد تصمیم خصوصیسازی این شرکت اشتباه بوده و بازگرداندن آن به سازمان منطقه آزاد کیش دشوار است مگر اینکه کل دولت مصوبات واگذاری را لغو کند. در حال حاضر این ایرلاین زیر نظر سازمان خصوصیسازی قرار دارد و روند واگذاری متوقف شده است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه