توزیع روزانه ۳۵۰ هزار قطعه یدکی خودرو در کشور با لجستیک هوشمند ایساکو
اقتصاد ایران: عصر خودرو- گسترش شبکه مشتریان و افزایش تنوع محصولات، خدمات پسازفروش را به یکی از ارکان کلیدی حفظ رضایت مشتریان و پایداری برندها در صنعت خودرو تبدیل کرده است. سرعت، دقت و دسترسی آسان به قطعات یدکی از جمله عواملی است که میتواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و اعتماد به خدمات را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، در همین راستا، شرکت ایساکو مجموعهای از راهکارهای فنآورانه و ساختارهای عملیاتی را بهعنوان نقشه راهی هدفمند طراحی کرده تا بتواند خدماتی سریع، دقیق و قابل اتکا را در سراسر کشور ارایه دهد؛ برخی از این فرایندها در ادامه بررسی میشوند.
لجستیک هوشمند روزانه در خدمت 12 میلیون مشتری
شرکت خدمات پسازفروش ایرانخودرو (ایساکو) با تکیه بر زیرساخت لجستیک هوشمند، روزانه بیش از 350 هزار قطعه یدکی اصل و استاندارد را برای بیش از 12 میلیون دارنده محصولات ایرانخودرو به سراسر کشور ارسال میکند. این عملیات از طریق ناوگان حمل شامل روزانه حدود 300 دستگاه خودرو با ظرفیتهای 6 تا 24 تن انجام میشود و هماهنگی مسیرها و بارگیری توسط سامانهی اینترنتی و آنلاین حمل بار؛ مانند بارآگین صورت میگیرد. بارآگین اپلیکیشنی بومی برای مدیریت حمل قطعات از انبارهای ایساکو به نمایندگیها و فروشگاههای مجاز است.
تنوع چشمگیر قطعات
روزانه بیش از 24 هزار نوع قطعه یدکی پس از گردآوری و بستهبندی به شبکه گسترده نمایندگیها منتقل میشود.
پوشش 87 درصدی جمعیت کشور با شبکهای سراسری
ایساکو در حال حاضر در 272 شهرستان کشور نمایندگی فعال دارد و با 5790 جایگاه خدماتی در مساحت تعمیرگاهی بالغ بر 1.5 میلیون مترمربع، 87 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است. این مجموعه با تکیه بر ظرفیت 663 نمایندگی، 1254 فروشگاه مجاز و 17 هزار نیروی شاغل در نمایندگیها، سالانه بیش از 100 میلیون قطعه را تامین و بهصورت روزانه بیش از 22 هزار خودرو را پذیرش میکند.
فنآوری در خدمت تجربه مشتری
در ادامه روند هوشمندسازی زنجیره خدمات پسازفروش، «رسید الکترونیکی» نیز بهعنوان یکی از ابزارهای دیجیتال در فرایند تحویل قطعات به نمایندگیها پیادهسازی شده و اکنون بهطور رسمی در حال بهرهبرداری است. این رسید دیجیتال، امکان رهگیری دقیق، ثبت منظم اطلاعات و کاهش خطاهای انسانی را فراهم کرده است. لجستیک هوشمند ایساکو همچنین با بهرهگیری از فنآوریهایی؛ نظیر هوش مصنوعی، کلانداده و پلتفرمهای دیجیتال، مسیر بهینهای برای حمل، انبارش و توزیع قطعات یدکی طراحی کرده است؛ ساختاری که با هدف دسترسی سریع، دقیق و قابل اعتماد به خدمات شکل گرفته و در نهایت، نقش مهمی در ارتقای تجربه مشتری ایفا میکند.