مزاحمت برای اورژانس امدادرسانی به افراد نیازمند را مختل میکند
اقتصاد ایران: شهکرد-معاون فنی وعملیات اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت و تاخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند میشود.
محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هماکنون ۵۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد ۳۸ پایگاه جادهای و مابقی شهری است، در هر پایگاه یک دستگاه آمبولانس فعال است.
به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه اورژانس هوایی نیز فعال است.
معاون فنی وعملیات اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت، تأخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند و به خطر افتادن جان افراد نیازمند به خدمات میشود، مزاحمت تلفنی برای همه سازمانهای امدادی وجود دارد اما خدمات رسانی اورژانس یک موضوع حیاتی و انسانی است و در صورتی که افراد نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشند به دلیل این گونه مزاحمتها خللی در خدماترسانی به آنها ایجاد میشود.
ابراهیمیبا بیان اینکه تعداد همکارانی که پشت سیستم پاسخگویی به سامانه ۱۱۵ هستند محدود است و در هر شیفت سه همکار پاسخگویی تماس گیرندگان است، عنوان کرد: در صورت مشغول شدن خط تلفن همکاران به دلیل مزاحمت تلفنی امکان برقراری تماسهای بعدی که برای دریافت خدمات درمانی و امدادی است غیرممکن میشود.