خدمات غیرحضوری به معنی تغییر محل مراجعه مردم نیست!

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: هدف از اجرای طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمندسازی، عدم مراجعه حضوری مخاطبان تأمین اجتماعی است نه اینکه صرفاً مراجعان و ذینفعان سازمان به جای شعبه به کارگزاری مراجعه کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی در چارچوب جلسات «هم‌اندیشی برای تحول‌آفرینی» با همراهی جمعی از معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.

مصطفی سالاری در این جلسه با تأکید بر تسهیل‌گری فعالیت کارگزاری‌ها در راستای منافع شرکای اجتماعی، گفت: اصلاح ساختار و نحوه همکاری با کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی باید متناسب با تحولات سازمان به ویژه اجرای طرح‌های تحولی بیست‌گانه صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه با اجرای بخشی از طرح‌های تحولی بیست‌گانه، تغییر اساسی در حوزه فعالیت کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اتفاق خواهد افتاد؛ تصریح کرد: هدف از اجرای طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمندسازی، عدم مراجعه حضوری مخاطبان تأمین اجتماعی است نه اینکه صرفاً مراجعان و ذینفعان سازمان به جای شعبه به کارگزاری مراجعه کنند.

سالاری با بیان اینکه با انتقال تدریجی خدمات قابل واگذاری به کارگزاری‌ها موافق هستیم، افزود: پیشنهاد می‌شود که کمیته‌ای با حضور نمایندگان هیأت مدیره انجمن، در حوزه اصلاح نحوه همکاری با کارگزاری‌ها با لحاظ رویکردهای سازمان در مسیر چابک‌سازی و تحولات دیجیتال فعال شود.

او همچنین با اشاره به اینکه منصفانه کردن بهای تمام شده ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی در حوزه فعالیت کارگزاری‌ها مورد توجه است؛ توضیح داد: واگذاری خدمات مشاوره حوزه تأمین‌اجتماعی به کارگزاری‌های سازمان مورد‌ موافقت اولیه قرار گرفت و مقرر شد دستورالعمل مربوطه تدوین شود. انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی تأمین‌اجتماعی در راستای واگذاری خدمات مشاوره حوزه تأمین اجتماعی به این مراکز، باید طرح سازوکار مشاوره و انواع خدمات مشاور با نرخ‌های پیشنهادی را به سازمان ارائه دهد.

سالاری افزود: همچنین در تخصیص بازرسی باید سازوکار ارجاع پرونده‌ها با تاکید بر عدم گزینش و احصای پرونده‌ها تدوین شود؛ در این حوزه سرعت رسیدگی، زمان و مسافت، شاخص‌های اساسی است.

وی بیان کرد: در حوزه کاری کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی، پرونده‌ها باید به چند سطح تقسیم‌بندی شود؛ ارزیابی کیفی اقدامات این مراکز نیز بر مبنای قانون، مورد توجه است.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛ چارچوب اصلاح ساختار، اصلاح قراردادها، وظایف جدید محوله سازمان تأمین اجتمماعی به کارگزاری‌ها و ارزیابی اقدامات این مراکز تهیه خواهد شد.

در جریان این جلسه هم‌اندیشی که با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی برگزار شد، موضوعاتی نظیر فعالیت 280 کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی در سراسر کشور، امکان مشارکت این مراکز در تحقق بخشی از طرح‌های بیست‌گانه تحولی سازمان و تمرکز اقدامات کارگزاری‌ها بر رویکردهای جدید سازمان و برخی از مشکلات اجرایی فعالیت کارگزاری‌ها توسط مطرح شد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ