قدرت واقعی شیائومی قویتر از کاتالوگش
اقتصاد ایران: عصر خودرو- کراساوور Xiaomi YU۷ Max که اخیرا عرضه شده در آزمایش های جدید رسانه چینی Auto Sohu عملکردی فراتر از گفته های رسمی سازنده داشته است.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این خودرو به یک موتور الکتریکی V6S PLUS روی محور عقب مجهز است که نسبت به موتور V6S که در سدان SU7 Max است آپدیت شده و قدرت ترکیبی آن طبق اعلام رسمی کمپانی به 690 اسببخار میرسد اما آزمایش های جدید نشان میدهند عدد واقعی کمی بیشتر است.
در حالت عادی و بدون فعال کردن حالت Boost موتور YU7 به بازدهی 97 درصدی در انتقال نیرو به چرخ ها دست پیدا میکند. منحنی قدرت موتور نشان دهنده مهندسی حساب شده و دقیقی است که اول با افزایش تدریجی قدرت، راحتی حرکت را حفظ کرده و خروجی بالاتر را برای سرعت های حد متوسط و بالا ذخیره میکند. این به معنی عملکرد ایدهآل برای سبقت گرفتن در بزرگراه است. از طرفی گشتاور خودرو در سرعت های زیر 100 کیلومتر بر ساعت روی یک حد باقی میماند و حداکثر قدرت را در شرایط رانندگی روزمره در اختیار راننده قرار میدهد.
با فعال کردن حالت Boost هم منحنی عملکرد تغییر میکند، یعنی حداکثر قدرت به 698.1 اسببخار میرسد که از عدد رسمی 690 بیشتر است و حالتی ایجاد میکند به اسم Reverse Understatement یا دست کم گرفتن معکوس شناخته میشود. منحنی قدرت در این حالت به سمت چپ حرکت کرده و ماکسیمم قدرت خروجی زودتر در دسترس قرار میگیرد.
این بازده 101.2 درصدی قدرت در چرخ ها باعث شده YU7 Max یکی از تنها 4 خودرو در تاریخ آزمایش های Sohu باشد که قدرت آن بیشتر از ادعای رسمی سازنده است.
در آزمایش شتاب گیری هم مدل YU7 Max زمان 3.32 ثانیه برای رسیدن از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ثبت کرده که کمی از عدد رسمی 3.23 ثانیه بیشتر است. خودرو مسیر یک چهارم مایل را در 11.11 ثانیه با سرعت نهایی 204.51 کیلومتر بر ساعت طی کرده و شتاب 60 تا 160 مایل بر ساعت را در 4.65 ثانیه ثبت کرده است.
کراساوور YU7 Max در مقایسه با سدان SU7 Max از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به بالا برتری واضحی دارد هرچند زمان های شتاب گیری آن کمی کندتر است. این اختلاف را میتوان به افزایش وزن 200 کیلویی در YU7 Max نسبت داد و میتوان گفت که افزایش قدرت بیشتر صرف جبران این وزن اضافی شده تا بهبود شتاب خودرو که البته طبیعی است.
در مقایسه با مدل رقیب یعنی Zeekr 007 GT که اخیرا تست شده، منحنی های قدرت دو خودرو بسیار مشابه هستند اما برتری وزنی 50 کیلویی Zeekr در آزمایش های شتاب گیری کمی به نفع آن تمام شد.