راهاندازی دفاتر مشاوره کمیته امداد در سراسر کشور
اقتصاد ایران: زنجان- معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام مهدی متقی فر در جلسه با مشاورین و مددکاران حوزه فرهنگی با بیان اینکه باید جایگاه مددکار و مددجو تغییر یابد افزود: مددکار برای برقراری ارتباط بیشتر با جامعه هدفش باید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه مددکاران در صف مقدم خدمترسانی به مددجویان قرار دارند، گفت: حوزه مددکاری و فرهنگی به دلی پیوستگی کاری که دارند باید هماهنگی لازم را در خدمترسانی داشته باشند.
متقی فر با تاکید بر شناسایی مسئله، تحلیل درست مسئله و تدقیق آن از سوی مددکاران بیان کرد: تشخیص درست مسئله و نیاز مددجو توسط مددکار از اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اینکه عدم شناخت دقیق مسئله منجر به اتفاقات ناگوار شده و بالعکس تشخیص درست گاها منجر به توانمندسازی مددجویان میشود، گفت: تشخیص صحیح مشکلات مددجو توسط مددکار کمیته امداد یک فرآیند دقیق و چند وجهی است که شامل جمعآوری اطلاعات، تحلیل و ارزیابی، و در نهایت ارائه یک تشخیص متناسب با شرایط مددجو است.
وی گفت: این فرآیند به مددکار کمک میکند تا مشکلات مددجو را به درستی شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی برای حل آنها ارائه دهد. متقیفر خاطرنشان کرد: نباید مددجویان و جامعه هدف نهادهای حمایتی را افرادی بیچاره، درمانده و فقیر قلمداد کرد بلکه جامعه مددجویی را باید خوب شناخت و نگاه درمانده بودن را نسبت به آنان تغییر داد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد در ادامه به جایگاه مددکاران اشاره کرد و گفت: مددکاری قبل از اینکه علم باشد یک هنر و حرفه است. وی افزود: مددکاری حرفه ای است مبتنی بر دانش، اصول، مهارت و روشهایی است که بتوانند با تکیه بر توانایی ها و امکانات وجود برای حل مشکل و یا رفع نیازمددجو اقدام کنند.
متقی فر با بیان اینکه خدمات سامانه ۱۶۰۵ برای جامعه هدف کمیته امداد و دیگر اقشار جامعه، برنامهریزی شده است ابراز کرد: این سامانه در موضوعات مختلف خانوادگی، تحصیلی، شغلی، ازدواج و دیگر موارد آماده ارائه مشاوره به مددجویان در سراسر کشور است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان هستند؛ افزود: در مراکز استانها نیز کلینیک مشاوره و روانشناسی راه زندگی به همین منظور راهاندازی شده و برای مددجویان در مناطق روستایی و دورافتاده نیز سامانه تلفنی ۱۶۰۵ افتتاح شده است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه