تغییر واقعی با شایستگان است نه با سهمخواهیها
اقتصاد ایران: خرمآباد - نماینده ولیفقیه در لرستان، تأکید کرد: مدیران آموزشوپرورش در مقابل سهمخواهیها تسلیم نشوند، زیرا تغییر واقعی با شایستگان است نه با سهمخواهیها.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالاسلام سید احمدرضا شاهرخی در آئین تجلیل از مدیران و فعالان فرهنگی طرح «سودای بندگی» با تأکید بر نقش بیبدیل آموزشوپرورش در پیروزی انقلاب اسلامی، به خاطرهای از مهر ۱۳۵۷ اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی مدارس باز شد، دانشآموزان و معلمان به میدان آمدند و همین مسئله کمر رژیم پهلوی را شکست.
وی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، افزود: ۷۰ درصد از وقت مدیران باید صرف امور راهبردی، ۲۰ درصد صرف امور مهم و فقط ۱۰ درصد صرف کارهای روزمره شود، اما متأسفانه این روند در بسیاری از بخشها و دستگاهها معکوس شده است.
نماینده ولیفقیه در لرستان با هشدار نسبت به تلاشهای جریانهای معاند برای نفوذ در ذهن نسل جوان از طریق ترویج بیهویتی فرهنگی، گفت: نظام اسلامی امروز با ترفندهایی چون ترویج رقص و بیمحتوایی فرهنگی از سوی دشمنان مواجه است، اما برنامههایی مانند طرح سودای بندگی میتواند مقابله مؤثری با این جریانها باشد.
حجتالاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید در انتصاب مدیران و معلمان، سند تحول مبنای عمل قرار گیرد، افزود: هر کسی که در آموزشوپرورش منصوب میشود، باید بداند چه وظایفی بر عهده دارد و چگونه باید منزل، مدرسه، مسجد و مصلی را با یکدیگر پیوند دهد.
وی با اشاره به برخی کاستیها در فرایندهای اجرایی، از جمله حجم بالای گزینش در مدت محدود، گفت: این مسئله ضریب خطا را بالا میبرد و باید برای آن راهحل جدی یافت.
نماینده ولیفقیه در لرستان، همچنین از آمادگی ستاد نمازجمعه برای فعالیت تابستانی دانشآموزان خبر داد و گفت: بندگی تعطیلبردار نیست. در روزهای جمعه هم میتوان با طراحیهای فرهنگی، پیوند مدرسه و مسجد را تقویت کرد.
حجتالاسلام شاهرخی با بیان اینکه زیادهخواهی و فزونخواهی عدهای در آموزشوپرورش جایی ندارد، تصریح کرد: دخالت ممنوع، ولی مشورت آری و از مدیران آموزشوپرورش خواست در مقابل سهمخواهیها تسلیم نشوند؛ زیرا تغییر واقعی با شایستگان است نه با سهمخواهیها.
وی بر شایستهسالاری، جلوگیری از تحمیل نیروهای غیر همراستا با اهداف آموزشوپرورش، و افزایش همکاری همه دستگاهها با این نهاد تأکید کرد و گفت: آینده آموزشوپرورش، آینده کشور است. باید آن را جدی گرفت و با برنامهریزی علمی پیش رفت.