تلاش برای همگرایی شبکه‌های بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیر مرکز راهبردی و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از ساماندهی و هم‌افزایی شبکه‌های مختلف بانوان در سازمان تبلیغات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا طالبی، مدیر مرکز راهبردی و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، صبح شنبه در نشست با اهالی رسانه با اشاره به یکی از مأموریت‌های مهم خود در این مرکز گفت: یکی از اقداماتی که از بنده خواسته شده، جهت‌دهی به حرکت مردمی و تبیینی بانوان است که باید با نگاه هم‌افزا و شبکه‌ای دنبال شود.

طالبی با اشاره به ساختار فعلی شبکه‌های بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر، ما در سازمان تبلیغات چندین شبکه بانوان داریم. از جمله شورای هیئات بانوان و تشکل‌های دینی در فضای هیئات و مداحی، که اخیراً نیز یک شبکه زنانه جدید در سطح کشور ایجاد شده است. همچنین شبکه بانوان فعال در مساجد با عنوان "بانور" ذیل بنیاد هدایت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در کنار این‌ها، شبکه‌ای از دختران نوجوان با عنوان "دختران حاج قاسم"، شبکه بانوان قرآنی، بانوان طلبه با طرحی به نام "اسماً"، و نیز شبکه‌هایی برای بانوان اهل سنت با نام "شبکه خدا" فعال هستند. علاوه بر این‌ها، در فضاهای دانشجویی و عمومی نیز شبکه‌هایی نظیر "بانوی مجاهد" راه‌اندازی شده‌اند.

مدیر مرکز راهبردی بانوان سازمان تبلیغات با تأکید بر ضرورت همگرایی این شبکه‌ها گفت: این شبکه‌ها باید به سوی وحدت جهت‌گیری و هدف‌گذاری پیش بروند. مسئولیتی که امروز در سازمان تبلیغات به بنده محول شده، در همین راستاست؛ به‌علاوه مجموعه‌های مردمی پیش‌برنده‌ای چون طرح "پیشرفت بانوان" نیز باید هم‌راستا با این اهداف سامان یابند.

طالبی با تصریح اینکه مأموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را در یک کلمه می‌توان تبیین دانست، گفت: ما معتقدیم که برای تحقق جهاد تبیین، باید تمامی آحاد ملت، یعنی ۸۰ میلیون ایرانی، در جایگاه مخاطب قرار گیرند. بر همین اساس، ارتقای مخاطب چه به لحاظ کمی و چه از حیث کیفی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به طراحی‌های متناسب با اقشار گوناگون بانوان توجه ویژه‌ای دارد، افزود: باید به مسئله زن و خانواده با نگاهی فرهنگی پرداخته شود. متأسفانه امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کشور از دریچه زن و خانواده عبور می‌کنند. دشمن نیز تلاش دارد جنگ تمدنی را حول محور زنان به پیش ببرد.

طالبی مهم‌ترین بحران فعلی در حوزه زنان را «بحران هویتی» دانست و گفت: دختر ما باید از دختر بودن خود احساس ارزش کند؛ زن باید از زن بودن و مادر از مادر بودنش احساس هویت کند. این موضوع نتیجه کم‌کاری ما در ارائه هویت مطلوب زن مسلمان است؛ چه در حوزه‌های نخبگانی، حوزوی و دانشگاهی و چه در عرصه رسانه و معرفی چهره‌های موفق و الگوهای مؤثر.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اگر زنان در یک حرکت اثرگذار مشارکت نکنند، آن حرکت جریان‌ساز نخواهد بود، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به بحران هویتی در تلاش است تا به گفتمان‌سازی برای الگوی سوم بپردازد.

طالبی در تبیین «الگوی سوم» گفت: ما این الگو را نقش‌آفرینی بانوان در افق تحقق الگوی پیشرفت می‌دانیم. الگوی پیشرفت در واقع مسیری است برای رسیدن به زندگی دلچسب، گوارا و متعالی در چارچوب تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی-اسلامی. تلاش ما بر این است که طراحی‌های مرتبط با نقش‌آفرینی بانوان را در این مسیر انجام داده و گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم با تقویت این شبکه‌ها و گفتمان‌سازی مطلوب، بتوانیم جایگاه زن مسلمان ایرانی را در مسیر پیشرفت تمدنی و فرهنگی کشور ارتقا دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ