تسریع در اجرای پروژه «جینف» و ارائه خدمات الکترونیکی
اقتصاد ایران: با هدف تسریع در اجرای پروژه «جینف» و ارائه خدمات الکترونیکی، تفاهمنامهای میان شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور به امضا رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف تسریع در اجرای پروژه «جینف» و گسترش خدمات دیجیتال، تفاهمنامهای میان شرکت ملی پست و سازمان ثبت احوال کشور به امضا رسید. این تفاهمنامه زمینهساز توسعه همکاریهای مشترک در حوزه ارائه خدمات ترکیبی فیزیکی و الکترونیکی خواهد بود.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر تکمیل هرچه سریعتر پروژه «جینف» گفت: پست یکی از شرکای راهبردی ثبت احوال است و با همکاری یکدیگر میتوان قانون مغفول مانده الزام اختصاص کد پستی و کد ملی را اجرایی کرد و خدمات نوین مورد نیاز مردم را ارائه داد.
مدیرعامل شرکت ملی پست نیز با بیان سابقه همکاری مؤثر دو مجموعه، هدف این تفاهمنامه را اشتراکگذاری تجربهها و ارتقای خدمات مشترک عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که با اتصال کد پستی و شماره ملی، نظام همبندی اطلاعات با رویکرد «کی کجا است؟» شکل گیرد تا همه مردم بتوانند تحول در اقتصاد دیجیتال را لمس کنند.
عملیاتی سازی قانون الزام اختصاص کد ملی و کد پستی و آئین نامههای متناظر با آن برای تمامی اتباع ایرانی مصوب ۱۳۷۶ و قانون مدیریت دادهها و اطلاعات ملی با هدف اتصال کد پستی به شماره ملی و بروز رسانی اطلاعات و گسترش همکاری دو جانبه با استفاده از ظرفیت پایگاههای اطلاعاتی، امکانات و زیر ساختهای فنی و نرم افزاری و سایر توانمندیهای دو طرف به منظور ارائه خدمات و سرویسهای نوین از موضوعات مطرح شده در این تفاهمنامه است.
همچنین همکاری در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی پستی قبول و توزیع مرسولات فیزیکی و خدمات و قابل برون سپاری ثبت احوال و خدمات الکترونیکی و ارزش افزوده حسب درخواست ثبت احوال، ارائه سرویسهای مکان محور در قالب احراز نشانی صدور گواهی کد پستی و ژنو گواهی و سایر خدمات کد پستی به متقاضیان از سوی پست از طریق سرویسهای مرتبط با پرونده ملی نشانی، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
طراحی و تولید سرویسهای ارزش افزوده و استفاده از گواهی امضای دیجیتال سازمان ثبت احوال در ارائه خدمات پستی، پیاده سازی احراز هویت فردی در تمامی خدمات پستی با استفاده از سرویس احراز هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) و بهرهجویی از سرویس اثبات تحویل پست و برگشت اطلاعات متقاضیان و توزیع و موقعیت مکانی، برگزاری رویدادهای مشترک در راستای اجرای اهداف تفاهم نامه در سطوح ستادی، استانی و شهرستانها و انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی مشترک به منظور ارتقا بهره وری و بهبود فرآیندهای دو طرف نیز در این تفاهمنامه مطرح شده است.