آموزش یک پدیده مادامالعمر است
اقتصاد ایران: وزیر کار گفت: برای توسعه کمی مهارتآموزی باید برای دانشآموزان این موضوع تبیین شود که مهارتآموزی کم از آموختن رشتههای نظری ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هفته ملی مهارت برگزار شد.
احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با تاکید بر توسعه کیفی مهارت آموزی، گفت: توسعه کیفی مهارت آموزی بدون دادن نقشهای مشخص به بخش خصوصی که از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش حضور دارد، ممکن نیست.
وی افزود: شرکتها باید از تدوین محتوای آموزشی مهارت تا برگزاری آزمون مشارکت کنند.
میدری بر لزوم بینالمللی بودن مهارت آموزی در ایران تاکید کرد و گفت: تا زمانی که مطمئن نشویم سطح کیفی مهارت آموزان قابل رقابت با جهان است، نمیتوانیم کار کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، تک محوری نیست. هر دستگاهی نقشی در مهارت آموزی دارد. همه اعضای حاضر در این نشست بخشی از محور کار هستند و ما به همکاری همه نیاز داریم.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاههای مرتبط گفت: آن چه که میتواند هماهنگ کننده باشد، حس تعلق است. حس تعلق میتواند ما را به حرکت دربیاورد و عنصر هماهنگ کننده است.
میدری به اعضای شورای سیاستگذاری هفته ملی مهارت گفت: هر دستگاهی نقشی را تعریف کند و با تشکیلات و تجربیات خود بخشی از کار هفته ملی مهارت را انجام دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هفته ملی مهارت یک رویداد است و رویداد یعنی اتفاقی میافتد و باید آن را پیگیری کرد تا به مرحله اجرا و کار برسد. در غیر این صورت نام آن نمایش و پشت آن سرخوردگی است.