ازقلب صنعت پوشاک ایران؛ روایت ویدیویی ازکارخانه مدرن آواکتان
اقتصاد ایران: آواکتان؛ روایت پیشروی یک هلدینگ ایرانی در صنعت سبک زندگی
هلدینگ آواکتان بزرگترین بازیگر صنعت پوشاک، مد و سبک زندگی در ایران است؛ مجموعهای چندوجهی که با برخورداری از زیرمجموعههای تخصصی در حوزه تولید، خردهفروشی، تجارت الکترونیک ، صنعت غذایی و خشکشویی مکانیزه، توانسته زنجیرهای کامل از طراحی تا ارتباط با مصرفکننده نهایی را در اختیار بگیرد.این مجموعه با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و توسعه پایدار، نهتنها در بازار داخلی نقش کلیدی دارد بلکه در حال هموار کردن مسیر صادرات محصولات ایرانی بهکل منطقه است.
نگاهی از نزدیک به کارخانه؛ جایی که لباسهای ایرانی متولد میشوند
ویدیویی که مشاهده میکنید، نگاهی نزدیک به فرآیند تولید در کارخانه پوشاک آواکتان است؛ جایی که با زیرساختی به وسعت 7000متر مربع، بهرهگیری از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا، مهارت و تجربه نیروی انسانی و اشتغال بیش از 3000 نفر در بخشهای مختلف ، همهچیز با دقت و نظم در کنار هم قرار گرفتهاند. از طراحی الگوها تا دوخت نهایی، تمامی مراحل طبق استانداردهای بینالمللی انجام میشود. ظرفیت بالای تولید، خطوط مکانیزه و سیستمهای دقیق کنترل کیفیت، این کارخانه را به یکی از قطبهای پاسخگوی نیاز داخلی و همچنین در حال ایجاد پایگاهی قدرتمند برای صادرات پوشاک ایرانی در منطقه است.
برندهایی که اعتماد مصرفکننده را ساختهاند
زیرمجموعههای تجاری آواکتان از جمله (جینوست ایران) با بیش از 40 شعبه و (بانیمد) به عنوان بزرگترین پلتفرم فروش آنلاین مد در کشور با بیش از 1000 برند فعال، بالکافه کافه زنجیرهای با 12 شعبه فعال در سراسر کشور، دیجی واش خشکشویی آنلاین مکانیزه، دلیش کترینگ با ابعاد صنعتی، دومیل به عنوان بازوی فناوری گروه شرکتهای آواکتان و... نقش مهمی در بهبود سبک زندگیدر ایران ایفا میکنند. این برندها با ترکیب طراحی خلاقانه، پارچههای باکیفیت و خدمات حرفهای، توانستهاند اعتماد مصرفکننده ایرانی را به محصولات داخلی بازگردانند و مسیر تازهای برای رقابت با برندهای جهانی باز کنند.
آیندهای روشن با تکیه بر نوآوری و مسئولیتپذیری
آنچه آواکتان را به عنوان رهبر بازار مد و پوشاک از سایر بازیگران صنعت متمایز میکند، رویکرد آیندهنگر آن است؛ از سرمایهگذاری در فناوریهایی مانند RFID و سیستمهای هوشمند فروشگاهی همچون سیستم شمارنده تعداد مشتریان حضوری، ربات دستیار فروش، سیستم مدیریت صفحات نمایش فروشگاهی، زنجیره تامین مجهز به هوش مصنوعی و... است.
این مجموعه در کنار رشد صنعتی، به مسئولیتهای اجتماعی نیز پایبند است (از کارآفرینی تا آموزش در مناطق محروم گرفته تا استانداردهای سختگیرانه محیطزیستی.)
هدف روشن است: ساختن صنعتی رقابتی، پایدار و بومی که شایسته نام (ساخت ایران) باشد.