سال گذشته ۲۸ میلیون بار تلفن ۱۱۲ زنگ خورد
اقتصاد ایران: سخنگوی جمعیت هلال احمر نسبت به مزاحمتهای تلفنی برای سامانه ۱۱۲ انتقاد و تاکید کرد: اشغال شدن این خط به قیمت از دست رفتن جان هموطنان بسیاری تمام میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی خالدی سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات داوطلبانه مردم در این جمعیت و خدمت رسانی به ملت ایران گفت: افراد در هر سن و شغلی و موقعیت اجتماعی میتوانند در این جمعیت داوطلب شوند. حتی همکاران رادیو میتوانند در مواقع بحران، در استودیوی هلال حضور پیدا کرده و نسبت به آرام سازی جو جامعه اقدام کنند.
وی افزود: در سال گذشته ۲۸ میلیون بار تلفن ۱۱۲ زنگ خورد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به کمکِ جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان، معاونت بهداشت و درمان و داروخانهها نیاز داشتند.
خالدی از مزاحمتهای تلفنی هم انتقاد کرد و افزود: اگر سیم کارت در گوشی نباشد، میتوان با امداد ۱۱۲ تماس گرفت ولی برخی کم لطفیها را نیز شاهد هستیم.
وی با بیان این که خطوط هلال احمر محدود است و مزاحمتها موجب میشود بسیاری افرادِ نیازمند به کمکِ فوری پشت خط بمانند؛ خاصه این که در حوادث ترافیکی و کوهستان، انفجار، آوار و… گرفتار هستند، گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۴۳۲ مورد عملیات انجام شد و ۵۳۷ هزار و ۲۱۳ نفر از هموطنان حادثه دیدند.
خالدی با اشاره به آمار حوادث مختلف که مردم را گرفتار کرده و نیروهای هلال احمر به کمک آنها شتافته اند، ادامه داد: در کشوری زندگی میکنیم که در یک نقطه برف و در نقطهای دیگر گرمای ۶۰ درجه تجربه میشود.
این نعمتی برای مردم ایران است و طبیعتاً حوادثی که در این محیطها رخ میدهد، متفاوت بوده و به تجهیزات مختلفی از سوی نیروهای امدادی نیاز دارد.
وی ادامه داد: نیروهای داوطلب باید تربیت شوند تا در محیطهای مختلف داوطلب باشند؛ مردم نیز میتوانند به بخشِ مجازیِ معاونت آموزش سایت هلال احمر و یا استفاده از گزینه داوطلبی در سایت هلال من مراجعه کنند.
خالدی بار دیگر تاکید کرد: اشغال شدن خط ۱۱۲ آسیب جدی به برخی هموطنان وارد میکند؛ از این رو مردم باید با آگاهی کامل و ارائه آدرس دقیق کاری کنند تا همکاران ما به سرعت در خدمت آنها باشند.